Els dirigents de CCOO i UGT estan cometent un greu error

Hem de sortir junts al carrer el 13 de novembre contra la LEC

Els dirigents de la Federació d'Ensenyament de CCOO i de la FETE – UGT han acordat , segons llegim a la premsa, que no convocaran la vaga d'estudiants i professors contra la LEC que els sindicats de professors USTEC, CGT i ASPEPC (70% de la representació sindical del professorat) i el Sindicat d'Estudiants hem convocat pel proper 13 de novembre.

Quan el Departament d'Educació va presentar les bases de la LEC, el conjunt de la comunitat educativa vam mostrar la nostra disconformitat amb una llei que, en resum, el que pretén és aprofundir en la privatització de l'educació pública: donar més diners als centres privats concertats, que seguirien sense cap control real de l'Administració educativa, i gestionant els centres públics com si es tractés d'empreses privades, amb criteris empresarials, sota la disfressa de l'autonomia de centres.

El 14 de febrer la VAGA GENERAL D'EDUCACIÓ que vam convocar va ser un èxit rotund, amb una manifestació de 150.000 estudiants i professors en defensa de l'educació pública, la mobilització educativa més important dels últims trenta anys, fins i tot més grans que les mobilitzacions educatives contra el PP.

El govern ha tirat endavant, presentant un projecte de llei que confirma i desenvolupa tots els temors que teniem respecte les bases de la LEC. És molt simptomàtic que CiU i la patronal educativa s'han mostrat satisfets.

Per tant, si el govern no ha canviat els aspectes substancials de la LEC, perquè no tornar a sortir al carrer? És necessari donar-li continuitat a la lluita iniciada el 14 de febrer per exigir la retirada del projecte de LEC i exigir una llei educativa d'esquerres.

Els dirigents sindicals han dit que volien saber que opinen els professors sobre la LEC, fent una enquesta. Desconeixem les dades, però sembla ser que han rebut un número extremandament reduit d'enquestes. És que no va quedar clara la postura de la comunitat educativa el 14 de febrer? Llavors va quedar en evidència quina és la opinió i voluntat de la comunitat educativa, tant dels estudiants com dels professors: exigim la retirada d'aquesta llei.

Tenim motius per lluitar, hi ha ambient de lluita, i tenim força al carrer per continuar amb el pla de mobilitzacions. Una mostra és l'exitosa vaga d'estudiants que va buidar les aules i omplir els carrer d'estudiants (tot i l'intensa pluja) el passat 22 d'octubre. Per tant, perquè els dirigents sindicals de CCOO i UGT no convoquen el 13 de novembre? La única resposta que està revent la comunitat educativa és un silenci sorprenent.

El Sindicat d'Estudiants fem una crida als dirigents sindicals a que no s'equivoquin de barricada. O estan amb el govern i la seva llei de privatització, o amb la comunitat educativa en defensa de l'educació pública. Han d'escollir! Fem una crida a tots els professors, i especialment als afiliats de CCOO i UGT, a desenvolupar una campanya d'assemblees d'estudiants i professors als instituts per a que la mobilització del proper 13 de novembre sigui un exit rotund que torni a posar sobre la taula que la comunitat educativa no ens deixarem enganyar: l'educació pública no està en venda!

Barcelona, 24 d'octubre de 2008