Prou persecució contra els nostres professors!

Prou franquisme i repressió! Defensem la democràcia a les escoles!

La denúncia per part de la Fiscalia de Barcelona contra els professors de l'Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca, acusant-los d'un delicte d'injúries greus pel simple fet de criticar la brutal actuació policial que centenars de milers de persones vam patir l'1 d’Octubre representa un nou pas en l'ofensiva franquista del PP, Ciutadans i l'aparell de l'Estat contra els drets democràtics.

Encara que, com a resultat de la indignació social que ha provocat aquesta mesura, 5 dels 9 professors inicialment denunciats han estat exculpats per un jutge de Martorell, l'atac contra ells i contra molts altres professors catalans per part del govern de corruptes i franquistes que presideix Rajoy continua. El mateix delegat del govern a Catalunya, Enric Millo, anunciava aquest divendres 11 de Maig que estan sent objecte d' "investigació" (en realitat caldria parlar de persecució) 134 centres educatius i més de 500 professors.

Això representa un autèntic escàndol! Estem davant d'una caça de bruixes similar a les que organitzava la dictadura franquista contra tots aquells que no acceptaven les idees del règim. Per si no n'hi hagués prou amb aquesta caça de bruixes que ha posat en marxa la delegació del govern i el Ministeri d'Educació, la diputada del PP Andrea Levy, reivindicant les tradicions franquistes del seu partit, ha exigit que sigui suficient una denúncia anònima per a processar un professor per adoctrinament i inhabilitar-lo.

Quina vergonya! Els nostàlgics i nostàlgiques de la dictadura, els que regalen milers d'euros de diners públics a sectes ultracatòliques com l'Opus Dei per adoctrinar en un pensament patriarcal, masclista i reaccionari, els que presenten plans per fomentar els valors militars, la monarquia, l'exèrcit, la guàrdia civil i la bandera espanyola a l'escola, acusen als nostres professors d'adoctrinament per defensar la llibertat d'expressió i fomentar un pensament crític i independent. Els mateixos que canten en les processons himnes feixistes com "El novio de la muerte" o subvencionen organitzacions d'extrema dreta com la Fundació Francisco Franco, s’atreveixen a parlar de llibertat i democràcia a les escoles!

Però no ho aconseguiran! Sabem que aquests mateixos jutges i aquest mateix Estat que persegueix als nostres professors per les seves idees, que empresona a cantants de rap per escriure cançons criticant la monarquia, als Jordis per manifestar-se, o als consellers del Govern per la seva ideologia, són els que han declarat que La Manada no són violadors! I els mateixos que deixen impunes als feixistes i els corruptes!

Tots formen part del mateix sistema i tenen els mateixos objectius. Volen crear un clima d'assetjament contra els professors amb l'objectiu d'emmordassar al conjunt de la comunitat educativa. Ens volen callats, obedients i submisos perquè no puguem lluitar contra les seves mesures reaccionàries, antisocials, franquistes i masclistes! Però cada nou intent de fer-nos retrocedir als temps de la dictadura només provoca més indignació i ens dóna més motius per a continuar la lluita.

Davant d'aquesta involució antidemocràtica i aquesta ofensiva neofranquista que estem vivint només hi ha una alternativa: sortir massivament al carrer i lluitar de manera continuada, unitària i organitzada fins a derrotar-los. Per això, des del Sindicat d’Estudiants fem una crida una vegada més a la resta d’organitzacions estudiantils, sindicats de professors i federacions de mares i pares d'alumnes a donar una resposta unitària de tota la comunitat educativa de Catalunya, organitzant la resposta als carrers, com més aviat millor, en defensa dels professors de l'IES Palau i de tots els altres professors perseguits per les seves idees. Tal com vam demostrar el 3 d'Octubre a la vaga general que va paralitzar tota Catalunya, quan sortim a lluitar som molt forts. No ens deixarem trepitjar!

Prou repressió i persecució política!

Retirada immediata de les denúncies contra els professors de l'IES Palau i tots els altres perseguits!

Fora el 155!