Barcelona: 11h Plaça Urquinaona

Consulta aquí les mobilitzacions a la resta de l’Estat

Per unes pensions dignes!

Els pensionistes s'han convertit en un veritable exemple de lluita aixecant-se amb força contra els atacs del PP que segueix castigant amb les seves polítiques a la majoria pel benefici d'uns pocs. El passat 22 de Febrer centenars de milers van tornar a omplir els carrers de tot l'Estat en defensa d'unes pensions dignes. Aquest moviment s'ha convertit en una demostració pràctica de com als carrers sí que tenim la força per fer retrocedir el govern. Han trencat amb una pau social imposada des d’alt gràcies a les polítiques de desmobilització dels dirigents dels grans sindicats connectant amb el veritable sentir i l'enorme malestar i ganes de lluitar de milions de persones. La lluita i les reivindicacions dels pensionistes s'han guanyat el suport i la simpatia de centenars de milers de joves, estudiants, treballadors i treballadores que ens veiem representats en la seva lluita i en les seves reivindicacions.

La indignació dels pensionistes està més que justificada. El detonant de la mobilització ha estat l'aprovació per part del govern del PP, per cinquè any consecutiu, d'una escandalosa i ridícula "pujada" del 0,25% de les pensions, aprofundint en la pèrdua de poder adquisitiu d'un dels sectors més empobrits de la població. Els escassos dos euros que suposa aquesta pujada contrasten clarament amb la pujada del 12% del preu de la llum o del 10% del gas. I en aquesta situació, a més a més, hem de suportar les declaracions de la ministra de Treball, Fátima Báñez, afirmant que els pensionistes tenen ara més poder adquisitiu que abans de la crisi amb el governador del Banc d'Espanya fent els cors en aquesta campanya vergonyosa, dient que els jubilats estan millor del que sembla ja que tenen "cases en propietat" i que això s'hauria de tenir en compte en el càlcul de les pensions. És una autèntica burla als 9 milions de pensionistes dels quals més del 50% cobren menys del SMI, el 38% viu sota el llindar de la pobresa i el 34% de famílies que el seu únic ingrés són les pensions.

La realitat és que mentre el govern del Partit Popular regala diners públics a mans plenes per rescatar la banca i per beneficiar una minoria de banquers i grans empresaris, precaritza les nostres vides amb reformes laborals, destruint l'educació i la sanitat públiques i dilapidant la "guardiola de les pensions". És evident que la destrucció del sistema públic de pensions és un altre punt estratègic en l'agenda d'aquest govern al servei dels rics. No ho podem permetre!

Els pensionistes estan posant sobre la taula una qüestió fonamental i és que la lluita és l'únic camí. Precisament la generació dels nostres avis i àvies va ser la que a través de la seva lluita va aconseguir drets com l'educació o la sanitat. I avui, amb la seva mobilització contundent ens recorden l'enorme vigència d'aquesta lliçó. Tots els drets socials s'han aconseguit en els carrers lluitant. I avui hem de reprendre el camí de la mobilització amb aquest mateix objectiu: reconquistar tots i cadascun dels drets que aquest govern ens vol arrabassar. La lluita dels pensionistes és també la lluita dels joves i els estudiants, que volem un present i un futur digne.

Cal estendre aquesta lluita a tot el jovent, també als treballadors i treballadores que volem acabar amb la precarietat, que volem educació i sanitat públiques i de qualitat, la fi de la repressió als nostres drets democràtics. Cal frenar-li els peus a aquest govern de l'elit, tornant a omplir els carrers, estenent la mobilització a tots els que patim els seus atacs i preparant les condicions per organitzar una gran vaga general!

Per això des del Sindicat d'Estudiants volem traslladar tot el nostre suport a la Coordinadora Estatal per la Defensa del Sistema Públic de Pensions i fem una crida a tot el jovent a omplir els carrers aquest dissabte 17 de Març a les mobilitzacions que han convocat a tot el estat. Aquesta lluita també és la nostra lluita!

Tots i totes a la carrers!

Fora el govern del PP!