En els últims dies, Catalunya ha esdevingut escenari de diversos atacs homòfobs. El primer va ser comès el darrer mes de febrer al carnaval de Sitges, ciutat que suposa un símbol de l’alliberació LGTBIQ+ i de les més gay-friendlys de l’Estat Espanyol. Un jove va ser apallissat per tres homes: un d’ells amb una porra extensible. La causa d’aquesta agressió és que estava disfressat de ballarina.

El segon es va produir al districte de Sants–Montjuïc, la nit del 10 de març. La víctima es trobava amb un grup de persones i se’ls podia identificar com a gais. A continuació, un home es va apropar a ell cridant “maricones de mierda” i, mentre els altres escapaven, el va arraconar, insultant-lo i donant-li una pallissa.
L’últim va ser comès a Berga, a la sortida de la discoteca La General, la matinada de l’11 al 12 de març. Una parella s’estava fent un petó. Es va apropar un noi, i els hi va preguntar que si sabien que “això pot fer fàstic a algú”. En convidar-li a anar-se’n si li feia fàstic, els va començar a pegar. Es van unir entre quatre i sis persones més, i un dels integrants de la parella va perdre el coneixement.

La violència física només es tracta de la punta de l’iceberg del mal que fa aquesta societat heteropatriarcal als col·lectius històricament reprimits, com les dones i els LGTBIQ+. La repressió que patim va molt més enllà de la violència merament física: resulta vergonyós que l’assetjament als centres escolars, als carrers i fins i tot a les famílies continuï sent un problema. Aquest assetjament és el mateix que porta a moltes persones LGTBIQ+ a la depressió, i fins i tot, com és el cas de l’Alan i molts altres a l’anonimat, al suïcidi.

Mentrestant, l’organització feixista i ultracatòlica HazteOir continua incitant a la LGTBIQfòbia als centres escolars mitjançant els 100.000 pamflets que ha enviat a 16.500 centres educatius de tot l’Estat i amb el seu autocar de l’odi, i defenent que “los heterosexuales están siendo discriminados”. Aquesta organització molt lligada a la dreta i al Partit Popular, utilitza demagògicament la llibertat d’expressió per fomentar l’opressió de les dones treballadores, els LGTBIQ+ i la classe treballadora. El PP plora llàgrimes de cocodril quan es produeixen morts per violència masclista o aquest tipus d’agressions, però són ells amb les seves polítiques de retallades els que planten la llavor perquè la violència masclista es perpetuï.

Resulta encara més vergonyós i indignant quan aquesta LGTBIfòbia està subvencionada amb diners públics, com per exemple el bisbe d’Alcalà d’Henares a TVE associant homosexualitat amb prostitució i enviant-nos a l’infern, a més d’afirmar que “mujeres que han ido a abortar llevan el sufrimiento en su corazón y muchas de ellas no pueden dormir porque el pecado lleva siempre la destrucción de la persona”.

Des del Sindicat d’Estudiants sabem que l’única forma per acabar amb tots aquests atacs a tots els àmbits de la nostra societat és mitjançant la mobilització i la unitat de totes i tots els que patim l’opressió d’aquest sistema, de gènere, d’orientació sexual, de raça o de classe.  No és suficient amb campanyes o cartells denunciant aquests actes retrògrads, per això fem una crida a tots els Ajuntaments del Canvi que impulsin la lluita i la mobilització als barris, als instituts, facultats i ciutats contra l’opressió patriarcal i per la defensa dels drets de la dona treballadora i el col·lectiu LGTBIQ+, per crear un moviment contundent i organitzat en defensa de les nostres llibertats i drets.

La violència no és llibertat d’expressió!
Cap agressió sense resposta!
Prou ja d’atacs LGTBIQfòbics i masclistes, ni a Catalunya ni enlloc!