LA LLUITA CONTINUA

Aquest matí els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona han iniciat el desallotjament dels acampats de Plaça Catalunya.

L'excusa donada pel conseller d’Interior de la Generalitat, Felip Puig, és la possible celebració de la victòria del Barça en la Champions. Teòricament, i així ho ressaltaven els mitjans de comunicació, es tractava tan sols d'una operació ‘de neteja’ que buscava retirar aquells objectes perillosos que poguessin ser utilitzats en un enfrontament. No obstant això els Mossos van procedir a retirar pancartes, apilar l'equip informàtic, en definitiva desmuntar el campament. Posteriorment, davant l'arribada de més gent per protestar contra el desallotjament, els policies van carregar contra ells i contra els acampats sense cap mirament. Han utilitzat pilotes de foma el que contrasta amb l’actitud dels acampats que han sigut sempre absolutamnet pacífics. Més de 60 persones han resultat ferides per l’actuació repressiva dels Mossos d’Esquadra.

Simultàniament a aquests fets, a Lleida, els Mossos procedien també al desallotjament dels acampats, utilitzant mànegues d'aigua per fer-los fora de la plaça.

Ja n'hi ha prou d'excuses! El Govern de la Generalitat ha volgut desallotjar el campament de Plaça Catalunya des del primer dia. Felip Puig va arribar a la Conselleria d’Interior prometent mà dura. Un cop més s’està demostrant el veritable rostre de la dreta nacionalista de CiU. Des del Sindicat d’Estudiants exigim que cessi immediatament la violència contra els acampats i demanem la immediata dimissió de Felip Puig.

No obstant això, la repressió no pot frenar el moviment: Ahir més de cinc mil persones van participar en una concentració contra les retallades a la universitat pública a Plaça Sant Jaume. S'han realitzat assemblees de professors, estudiants i personal laboral a la UB, UAB i UPC. També en secundària els estudiants estan mobilitzant-se: El dimecres, diversos instituts de Terrassa van prendre els carrers en una manifestació massiva i molt combativa. El mateix dia a l'IES Guineueta de Barcelona els estudiants van organitzar una altra protesta. Avui se celebrarà una manifestació contra les retallades a la sanitat.

La lluita continua. Les assemblees s'han estès per nombroses localitats i barris. El que fa falta és una crida concret per mobilitzar-nos de manera unitària i milers de persones respondran. Avui divendres, a Màlaga se celebra una manifestació per exigir als dirigents sindicals de CCOO i UGT que convoquin ja una vaga general. Aquest és el camí.