Descarrega el cartell

Fa uns dies coneixíem la notícia que 20 universitats públiques estan impulsant diferents "activitats de debat i reflexió feminista sobre el treball sexual", argumentant que la prostitució és un "treball no reconegut" i que hi ha una necessitat de donar-li veu. Des de Lliures i Combatives volem denunciar aquest intent de blanquejar l'explotació sexual a les nostres universitats. Utilitzant la suposada defensa dels drets de les dones víctimes de la tracta i la prostitució, la realitat és que amb aquestes xerrades es pretén legitimar l'explotació sexual com una activitat laboral tan respectable com una altra qualsevol, amagant l'autèntic rostre d'una de les formes de violència masclista més cruel contra nosaltres.

La prostitució és una de les majors xacres d'aquest sistema masclista i patriarcal sobre les dones pobres i un lucratiu negoci que omple les butxaques d'empresaris, capitalistes i proxenetes (no és cap casualitat que la regularització d'aquesta pràctica, així com els ventres de lloguer, sigui un un dels principals punts del decàleg del feminisme liberal i burgès).

Els nostres cossos no són cap mercaderia

És absolutament inacceptable que certs sectors que s'anomenen feministes advoquin, en la pràctica, per legalitzar l'abús, les violacions i la violència masclista contra les dones més vulnerables. I encara és més escandalós que s'utilitzi l'excusa del "debat democràtic" i la "llibertat d'expressió" per organitzar aquestes activitats a les universitats públiques. No té res de democràtic blanquejar el lobby proxeneta o mentir obertament dient que la prostitució és una elecció lliure. No permetrem que es renti la cara al patriarcat i al capitalisme!

Com s'ha demostrat en multitud d'ocasions, el moviment feminista és abolicionista. Les dones joves i treballadores, al costat dels nostres companys, hem aixecat una bandera clara contra l'explotació sexual i totes les seves formes d'esclavitud. La forma de lluitar pels drets de les dones prostituïdes i les víctimes de la tracta no és legalitzant la seva esclavitud sinó batallant amb totes les nostres forces per acabar amb ella. Som abolicionistes perquè defensem que qualsevol ésser humà ha de tenir garantit el dret a una vida lliure i digna, quelcom que aquest sistema ens nega constantment. Som les més fermes i conseqüents defensores dels drets de les dones treballadores per això reivindiquem que els nostres cossos ni es compren ni es lloguen.

El moviment feminista no pot avalar la propaganda de les portaveus a sou del capital del lobby proxeneta que té a l'Estat espanyol esclavitzades a més de 600.000 companyes pobres i immigrants, ni donar carta de legitimitat a expressions com "treballadores sexuals".

Abolicionisme i feminisme anticapitalista i revolucionari

Sabem que la lluita per acabar amb l'esclavitud sexual forma part de la lluita per acabar amb el sistema econòmic que sustenta la violència contra nosaltres: el capitalisme. L'única forma de posar fi a l’opressió cap a les dones és enfrontant-nos als poders econòmics i a l'aparell de l'Estat que protegeix els proxenetes. Per això, encara que el PSOE es posi l'etiqueta d’abolicionista, és tot paper mullat i feminisme de “postureig” si al cap i a la fi no es fa res per canviar les condicions materials que empenyen a les dones més pobres als tentacles de la prostitució.

Des de Lliures i Combatives mantenim una posició abolicionista de classe i revolucionària i exigim:

• Enduriment de les penes als proxenetes, traficants de persones i beneficiaris de l'explotació sexual d'éssers humans

• Depuració immediata de l'aparell de l'Estat de tots els col·laboradors amb les xarxes de proxenetisme i tracta

• Retirada immediata de les ordenances municipals que persegueixen i marginen les dones prostituïdes

• Lloc de treball digne o subsidi d'atur indefinit per a totes les dones víctimes de la tracta

• Accés universal i gratuït a la sanitat i l'educació i per un habitatge digne

• Derogació de la Llei d'Estrangeria: dret a la ciutadania per a totes les prostitutes estrangeres

Per assegurar una alternativa viable i immediata per a les dones que estan tancades en prostíbuls o les que són empeses al carrer, és necessària la lluita i l'organització per acabar amb la misèria, la degradació moral, la desigualtat i la violència que aquest sistema criminal, el capitalisme i els governs al seu servei, provoca contra la majoria de nosaltres.

Abolició de l'esclavitud sexual! Uneix-te a Lliures i Combatives!