ÈXIT DE LA VAGA D’ESTUDIANTS A BALEARS

Prou atacs oportunistes i sectaris contra el moviment estudiantil

PROU MANIOBRES BUROCRÀTIQUES CONTRA EL MOVIMENT ESTUDIANTIL A MALLORCA

La vaga d’estudiants arreu de l’Estat convocada pel Sindicat d’Estudiants ha estat un èxit rotund. A Palma de Mallorca, tot i el silenci mediàtic dels mitjans de comunicació, la repressió als centres, i la negativa de la resta d’organitzacions de la comunitat educativa de convocar conjuntament el 22 d’octubre (excepte JC) no han impedit que la vaga i la manifestació a Palma sigui un èxit rotund. Més de 1000 estudiants hem recorregut els carrers de Palma, Sa pobla i Menorca en defensa de l’educació pública i al crit de que la crisi capitalista no la pagui la classe obrera.

No obstant, hem de lamentar i denunciar l’actutid d’un grup d’individus membres del denominat Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (antics CEPC) a la manifestació de Palma, que han actuat de manera totalment deshonesta i oportunista.

Des de els primers moments de convocatòria i planificació de la vaga general se’ls va convidar a participar de forma conjunta, fent una cridada a la unitat d’acció, que varen rebutjar de ple al·legant que no estaven d’acord amb la convocatòria de lluita a nivell estatal. No tan sols varen rebutjar la unitat d’acció sinó que la seva actitud cap a les mobilitzacions ha estat  la de bloquejar i sabotejar les intervencions dels companys del Sindicat d’Estudiants, tal i com fan els esquirols a les empreses quan hi ha una lluita sindical.

Per exemple, en una assemblea que va tenir lloc a la universitat dos dels membres de la SEPC que també formen part del Consell d’Estudiants de la UIB, no només es van mostrar contraris a sortir al carrer el 22 d’octubre, sino que fins i tot van esgrimir postures totalment reaccionàries davant els arguments que varem donar els companys del Sindicat d’Estudiants  contra els plans de Bolonya, intentant boicotejar sense èxit l’assemblea.

La intervenció d’aquests companys de la SEPC va tenir una intenció desmotivadora i de desmobilització dels estudiants. Entre altres coses van argumentar que només plantejavem l’aspecte negatiu dels plans de Bolonya i de que, de manera positiva, per primera vegada en aquests plans es reconeixia l’esforç que l’estudiant feia a ca seva amb la inclusió de les hores de preparació d’exàmens als nous crèdits europeus. Aquest és un dels arguments que estan utilitzant els que estan a favor dels Plans de Bolonya (per exemple, el govern del PSOE i els catedràtics reaccionaris) que en la pràctica significa que els estudiants haurem de pagar més per classes que no rebrem. Aquest argument, en boca de dirigents de la SEPC, va a favor i no en contra dels Plans de Bolonya. Per descomptat que qualsevol té dret a defensar les seves propies posicions, encara que no deixa de sorprendre.

Després d’aquesta actuació per desmobilitzar pel 22 d’octubre, sorpresivament ens vam trobar en que van presentar-se a la mobilització. En principi consideràvem que podia ser perquè havien canviat de postura, i s’havien convençut de que si hem de sortir al carrer conjuntament. Per part nostra no tenim cap problema en que qualsevol organització o grup d’estudiants participi amb pamflets, pancartes, etc. en una mobilització convocada pel Sindicat d’Estudiants, donant lloc a la creativitat del propi moviment.

Però en la pràctica vam comprobar de que es tractava d’una maniobra oportunista i burocràtica amb l’únic objectiu d’usurpar la intensa feina de preparació de la mobilització que ha fet el Sindicat d’Estudiants, tractar de dividir la manifestació per reventar-la.

El Sindicat d’Estudiants denunciem davant el conjunt del moviment estudiantil aquest tipus de maniobres com un atac al conjunt del moviment estudiantil. El nostre criteri d’unitat d’acció és suficientmente ampli com per a que puguem fer mobilitzacions conjuntes: un dia, a una hora en un lloc, pancarta de capçalera conjunta, i llibertat de propaganda per les organitzacions convocants, el criteri de Lenin sobre la unitat d’acció. Per contra, els dirigentes de la SEPC hereden un altra herencia, la de l’estalinisme: la mentira i la tergiversació (com demostra el pamflet de calumnies que van repartir a la manifestació) per tal d’evitar el debat democràtic sobre idees i programes de llutia entre revolucionaris.

Alhora que denunciem aquests atacs al moviment estudiantil, continuem fent una crida a participar conjuntament en el pla de lluita estatal que va iniciar-se ahir 22 d’octubre, i que continuarà el proper 13 de novembre amb una nova VAGA GENERAL d’estudiants.

Palma de Mallorca, 23 d'octubre de 2008