Vine a la pròxima reunió del Comité Provincial de Vaga del Sindicat d’Estudiants (reunió d’estudiants per organitzar la vaga) per començar a preparar la vaga d’estudiants i professors del 13 de novembre.

dia: Dimecres 29 d’octubre / hora: 18’30 hores

lloc: Casal Marxista – seu SE:

carrer Reina Amàlia 6 baixos Barcelona METRO Paral·lel

Exigim al Govern de ZP i al tripartit...

Exigim al Govern de ZP i al tripartit:

ACCÉS A LA UNIVERSITAT

· Retirada immediata del decret que endureix la selectivitat. No a la selectivitat. La nota mitjana de batxillerat garantirà l’accés a la universitat. Construcció de 250.000 places universitàries públiques per les carreres amb més demanda i desmassificar la universitat pública. L’Administració educativa estatal garantirà que els centres privats i privats-concertats no inflin les seves notes de batxillerat a través d’una inspecció educativa estatal.

POLÍTICA DE BEQUES

· 40% d’estudiants amb beca. Beca-salari de 1.100 euros al mes, els dotze mesos, per Batxillerat, Cicles Formatius i Universitat, només a la xarxa pública. No als prèstecs bancaris per finançar els estudis. No al xec escolar. Les beques han de ser competència del Ministeri d’Educació.

UNIVERSITAT PÚBLICA I DE QUALITAT

· Fre immediat al procés de Bolonya. Derogació de la LOU. Reforma dels plans d’estudi amb la participació democràtica de la comunitat educativa. No a la gestió empresarial de la universitat pública. Defensem un únic Ministeri d’Educació i Departament d’Educació que inclogui totes les etapes educatives. No a les taxes acadèmiques a la universitat ni a les multes a repetidors. Universitat pública i gratuïta.

DIGNIFICACIÓ DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL

· Cap devaluació del títol de FP. Construcció de 70.000 places públiques de grau mig i de 50.000 places públiques de grau superior. Cap ajuda, concert o subvenció a la FP privada. Curs pont públic i gratuït entre grau mig i grau superior que garanteixi l’accés immediat. Pràctiques a les empreses, remunerades amb un salari de 1.100 euros al mes, y controlades per les organitzacions estudiantils i els sindicats de classe.

RETIRADA DE LA LLEI D'EDUCACIÓ DE CATALUNYA (LEC)

· No a la privatització ni a la gestió empresarial dels centres públics. Ni un euro a l’educació privada concertada. No a l’autofinançament dels centres públics, no a les quotes ni als prèstecs bancaris. 100% del pressupost educatiu per l’educació pública. Augment dràstic de l’inversió pública fins el 7% del PIB. Manteniment i potenciació del batxillerat nocturn. No als centres guetto per immigrants. Prou criminalització ni repressió contra la joventut.

EDUCACIÓ PÚBLICA I DE QUALITAT

· Els diners públics per a l’educació pública. Cap barracò ni aula prefabricada. Pla estatal de construcció de 600.000 places públiques per l’educació infantil. Supressió dels concerts educatius: xarxa única pública. Pla estatal de construcció de 4.000 noves escoles i 3.000 nous instituts públics. Reducció del número d’estudiants per aula. Fora la religió de les aules. Cap traba a la hora d’exercir el dret a vaga dels estudiants. Dret a assemblea en hora lectiva pels estudiants a partir de 3er de la ESO.

FINANÇAMENT DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA

· Pla de xoc per dignificar l’educació pública. 29.000 milions d’euros en quatre anys (el que suposa menys del 20% dels 150.000 milions d’euros que Zapatero està regalant als banquers). 7% del PIB per l’educació pública. Si que hi ha diners per dur a terme aquestes mesures: El govern els està regalant als banquers. Expropiació de la banca sota control obrer per garantir uns serveis públics de qualitat.

FUTUR DIGNE PER LA JOVENTUT

· No sobren llicenciats! Pla Estratègic Estatal per dotar als barris obrers de suficients hospitals, escoles, instituts, instal·lacions esportives i culturals. Per un lloc de treball digne en acabar els estudis. No a les ETTs. Subsidi indefinit d’atur de 1.100 euros per a tots els aturats fins trobar un lloc de treball. La classe obrera i els seus fills no tenim la culpa de la crisi! Cap acomiadament a NISSAN!