SIGNA AQUÍ LA RESOLUCIÓ

Des del Sindicat d’Estudiants del País Valencià ens solidaritzem amb en José Covelo, perseguit per Helados Alacant per haver denunciat les negligències en seguretat de l’empresa que van provocar la mort del seu germà Ivan. Ens sumem a la campanya de suport que des de Sindicalistes d’Esquerra i Esquerra Revolucionària estan impulsant i animem a tots els i les estudiants i joves, tant d’Alacant com de la resta de la Comunitat, a signar la resolució i difondre aquesta injustícia. Prou avarícia patronal; José, no estàs sol!

Resolució:

Els sotasignats volem mostrar la nostra indignació i rebuig per la demanda que la direcció d’Helados Alacant ha interposat contra en José Covelo per la qual li exigeixen el pagament de 18.000 euros per injúries, calúmnies i danys a l'honor de l'empresa.

El motiu d'aquesta escandalosa agressió és la publicació d'un article al web de Sindicalistes d'Esquerra on el José va denunciar el tràgic accident laboral en el qual el seu germà, Iván Covelo, va perdre la vida el 2017.

En ell exposava les constants negligències de l'empresa pel que fa a mesures de seguretat laboral, reconegudes per la Inspecció de Treball, que va sancionar Helados Alacant a l'agost de 2018 amb 7.046 euros i de nou al març de 2020 amb 35.000 euros per no corregir la deficiència que va provocar l'accident mortal de 2017. Tant la mort d'Iván com l'accident que el 2019 va causar cremades de segon grau a un altre treballador, s'haguessin evitat si l'empresa hagués complert amb les normes de seguretat laboral.

En un intent d'emmordassar la llibertat sindical i d'expressió, i d’evitar la seva responsabilitat en aquests accidents, Helados Alacant intenta atemorir en José Covelo precisament quan encara està pendent de resoldre’s la demanda judicial per la mort del seu germà.

Aquest recurs als tribunals de justícia per coaccionar i fer callar la veu dels treballadors i treballadores no és nou. Ja ho va emprar Helados Alacant fa uns mesos al demandar Fermín Hernández, secretari general de Solidaritat Obrera d'Alacant, també per injúries i calúmnies, per haver publicat a Facebook una resolució de la Inspecció de Treball en la qual se sanciona econòmicament l'empresa per vulnerar la seguretat de la plantilla. Aquesta dinàmica de repressió sistemàtica també es va plasmar en l'acomiadament de quatre treballadors per negar-se a acceptar els continus abusos laborals de l'empresa, i un d'aquests acomiadaments ja ha estat declarat nul pels tribunals.

Els sotasignats, treballadors i treballadores, delegats i delegades sindicals volem manifestar el nostre suport i solidaritat amb el company José Covelo. Exigim la retirada immediata d'aquesta demanda d’Helados Alacant contra ell, que es respecti la llibertat sindical i d'expressió de la plantilla i es readmetin als treballadors acomiadats.

Així mateix informarem d'aquests fets en els nostres centres de treball, promourem la màxima solidaritat i donarem publicitat a aquesta injustícia provocada per l'avarícia empresarial.

SIGNA AQUÍ LA RESOLUCIÓ