Tots a les manifestacions del 19 de Febrer contra la Reforma Laboral i per a exigir a CCOO i UGT la convocatòria d'una Vaga General

Declaració del Sindicat d'Estudiants

Divendres passat 10 de Febrer coneixíem la nova reforma laboral aprovada pel Partit Popular. En roda de premsa Fátima Báñez, Ministra de Treball, desgranava només algunes de les mesures que inclou aquesta nova reforma. Segons el PP es tracta d'una reforma que “garanteix els drets adquirits dels treballadors” i que va encaminada a la “creació d'ocupació”.

Però la realitat és ben distinta: aquesta reforma laboral és una autèntica declaració de guerra per al conjunt de la classe treballadora i de la joventut. Una veritable bomba contra les condicions de vida de les famílies obreres i una reculada de dècades en les condicions laborals conquistades en la Transició a través de les dures lluites que van protagonitzar generacions anteriors. Al marge de totes les mentides i la campanya propagandística de la dreta per a edulcorar aquest salvatge paquet de contrareformes, des del divendres hem pogut conèixer quin és el veritable contingut i abast de la Reforma Laboral:

Substitució del contracte indefinit actual per altre més barat

Reducció dràstica de les indemnitzacions per acomiadament

Generalització de l'acomiadament procedent, al passar a considerar-se causes objectives per a l'acomiadament la perspectiva de reducció de beneficis (que no pèrdues) per a l'empresari, amb indemnitzacions escombraries de 20 dies per any treballat

Eliminació de l'autorització administrativa dels EROs. Els empresaris no haurien de justificar davant l'autoritat laboral els EROs. En cas de desacord amb el comitè d'empresa, prevaldrà la decisió patronal. Així mateix, els EROs es podran aplicar al personal laboral de les administracions públiques.

Les empreses podran reduir unilateralment els salaris per a millorar la competitivitat, baixar-li el sou als treballadors menys productius i modificar altres aspectes, com jornada, horaris, torns, etc. A part de les conseqüències econòmiques i socials, aquesta mesura obri les portes a les represàlies contra aquells treballadors més molests per a la patronal. Qui no accepte els canvis serà acomiadat amb 20 dies per any amb un màxim de nou mensualitats

Eliminació del requisit del 2,5% d'absentisme global en la plantilla com causa d'acomiadament procedent, quedant solament l'absentisme del treballador. En altres paraules, estar malalt passa a ser causa d'acomiadament procedent.

Els desocupats que cobren prestació seran obligats a realitzar treball social.

Entrada de les ETTs en els serveis públics d'ocupació, convertint així l'atur en altre negoci per als capitalistes.

Totes aquestes mesures estan encaminades a un sol objectiu: salvar els beneficis privats de les grans empreses a costa de destruir els drets dels treballadors i sotmetre'ls a la major explotació.

Però entre totes les mesures algunes d'elles estan dirigides especialment contra nosaltres, els joves; la nova reforma laboral estableix un nou contracte per a empreses de menys de 50 treballadors subvencionat amb entre 3.000 i 4.500 euros per treballador, en el qual el període de prova passa a ésser dels dos mesos actuals a un any! Aquesta és la forma en la qual el Partit Popular vol combatre l'atur juvenil que tant diu hipòcritament que li preocupa, sotmetent-nos a una explotació salvatge en les empreses que a més van a rebre diners públics per contractar-nos i podent ser acomiadats en qualsevol moment durant un any sencer, sense que rebem cap indemnització.

Vaga general ja!

Si alguna cosa demostra l'aprovació d'aquesta reforma laboral és que la política de pactes que han portat a terme els dirigents sindicals de CCOO i UGT no serveix per a defensar els interessos dels treballadors. És necessari recuperar la mobilització en el carrer per a deixar clar que nosaltres, igual que els joves i treballadors grecs, no estem disposats a romandre impassibles mentre se'ns condemna a una vida de misèria i a un règim dictatorial en les empreses, amb el propòsit de mantenir els beneficis multimilionaris de les multinacionals i de la banca.

CCOO i UGT han convocat per a diumenge que ve 19 de febrer manifestacions en les principals ciutats de l'Estat. Des del Sindicat d'Estudiants cridem a tots els joves a participar i a convocar en els seus centres d'estudi aquestes manifestacions. Però també sabem que la convocatòria d'una manifestació no és suficient per a frenar aquesta ofensiva brutal a les nostres condicions de vida i el nostre futur. Per això diem ja n'hi ha prou d'atacs! i ja n'hi ha prou de pactes i negociacions que no duen a cap costat. Des del Sindicat d'Estudiants exigim que CCOO i UGT escolten la veu del carrer, de les desenes de milers de treballadors i joves que estan protagonitzant des de fa mesos lluites contra les retallades socials, i convoquen ja una Vaga General amb la qual paralitzar el país. Una vaga general que ha de ser el començament d'una ofensiva sostinguda en el temps, que s'estenga i endurisca, que involucre a tots els sectors afectats a través d'assemblees democràtiques i participatives, fins a derrotar els plans de la dreta.

• No a la reforma laboral
• Jornada laboral de 35 hores sense reducció salarial
• Salari mínim de 1.100 €
• No a la precarietat. Fixos als 15 dies
• Subsidi d'atur indefinit fins a trobar una ocupació
• En defensa de la sanitat i de l'educació pública, basta de retallades i privatitzacions
• Expropiació sota control obrer de les empreses que es declaren en fallida o en suspensió de pagaments
• Nacionalització de la banca, la terra i els monopolis sota control obrer i sense indemnització, salve en cas de necessitat comprovada.

La lluita és l'únic camí!
Vaga general ja!
Si hi ha diners, ho tenen els banquers!