Cartells amb reivindicacions: 1 | 2

Des del Sindicat d’Estudiants i Esquerra Revolucionària volem mostrar tot el nostre suport a les treballadores d'interpretació de llengua de signes catalana (ILSC) i les mediadores comunicatives (MECO) d'educació postobligatòria que comencen dilluns que ve una jornada de vaga de dues setmanes. Endavant companyes!

Les treballadores de ILS i MECO enfronten una precarietat laboral que atempta contra els drets laborals més bàsics i l'accés inclusiu a l'educació per part de joves amb sordesa i altres diversitats funcionals.

La LSC, reconeguda legalment des de 2007 després de llargs anys de lluita, no és només un mitjà de comunicació, sinó un element fonamental de la identitat i la cultura de la comunitat sorda a Catalunya.

Les condicions laborals actuals de les intèrprets de postobligatòria són inacceptables. Tot i realitzar una tasca educativa a centres públics, no formen part del personal educatiu del sector públic. Estan contractades per la Fundació Pere Tarrés sota el conveni d'educació del lleure, que els nega nombrosos drets, i el Departament d’Educació les subcontracta. Aquesta externalització del servei les manté en una situació d'inestabilitat, amb contractes fixes discontinus, salaris insuficients i absència de reconeixement professional. No tenen dret a descans remunerat durant la seva jornada laboral i únicament estan contractades 9 mesos a l'any. És una autèntica vergonya!

Exigim la fi de l'externalització i que les intèrprets de ILSC i les mediadores comunicatives d'educació postobligatòria siguin reconegudes com a Personal d’Atenció Educativa (PAE), una categoria que reflecteix la seva labor fonamental en la inclusió educativa i social. Aquest reconeixement no és només una reivindicació laboral justa, sinó una necessitat per a garantir que les persones sordes tinguin ple accés al dret a una educació pública digna. La comunitat sorda té dret a l'educació, la sanitat i els serveis públics bàsics!

Aquests atacs als drets laborals no són un cas aïllat. Formen part d'un procés de retallades i privatitzacions que afecta nombrosos sectors públics, desmantellant serveis essencials en benefici d'interessos privats. Aquesta lògica capitalista, que prioritza el lucre sobre els drets, impacta especialment els col·lectius més vulnerables de la classe treballadora i agreuja les desigualtats que ens imposa aquest sistema.

Des del Sindicat d’Estudiants i Esquerra Revolucionària ens sumem a les exigències de les treballadores en lluita i reivindiquem:

  • La incorporació immediata de les treballadores de ILSC i MECO com a PAE, amb contractes indefinits i estables i salaris dignes a través del Departament d’Educació.
  • La fi de l'externalització del servei d’ILSC.
  • Polítiques i recursos públics que promoguin la inclusió i la igualtat d'oportunitats per a la comunitat sorda.
  • La fi de la privatització de l'educació pública.

Les treballadores de ILSC van realitzar la seva primera vaga de la història del col·lectiu el passat 30 d'abril. Aquest dilluns comencen una vaga de ni més ni menys que dues setmanes. Totes dues convocades i secundades per la CGT. Quina determinació la de les treballadores! La nova Consellera d’Educació, Esther Niubó, hauria d'escoltar i atendre les seves justes demandes. El seu antecessor, Josep Gonzàlez Cambray, va conèixer nombroses vagues i mobilitzacions exemplars del professorat i la comunitat educativa contra la destrucció de l'educació pública i les polítiques privatitzadores. Faria bé de prendre’n nota.

Per a assegurar l'èxit de la mobilització de les treballadores de ILSC és necessari estendre la lluita, buscar la solidaritat del professorat i el personal educatiu dels centres públics –començant per les professionals de LSC d'educació obligatòria, que sí estan contractades pel Departament– i enfortir el moviment per la internalització i contra la privatització dels serveis educatius públics, incorporant altres treballadors i treballadores –educació del lleure, serveis de menjador escolar…– per unes condicions laborals dignes i estables com a plantilla del sector públic.

Per això, fem una crida als i les estudiants, a tota la comunitat educativa i tots els moviments socials en lluita a acudir a les mobilitzacions de la setmana vinent:

  • Dimarts 28 de gener davant del Departament d'Educació a les 9 h (Via Augusta 202, 226).
  • Dijous 30 de gener a la Plaça Sant Jaume a les 17 h.

La dignitat laboral de les treballadores de ILS i MECO no és només la seva lluita, sinó una lluita per una societat més inclusiva, justa i solidària. Des de la solidaritat de classe, mostrem tot el nostre suport. Endavant en la lluita companyes!

 

Uneix-te a Lliures i Combatives

Periòdic de Lliures i Combatives

Castellà i Euskara

Enllaços


logoFFE


logoIR 215

Sindicalistas de Izquierda

Segueix-nos