Concentració Divendres 16 d'abril a les 10h: APB World Trade Center

La secció sindical de CGT de TEPSA, empresa de magatzematge de granels líquids en el Port de Barcelona, ha anunciat mobilitzacions a partir del pròxim divendres 16 d'abril per a enfrontar la situació de precarietat, persecució sindical i inseguretat laboral que pateixen els treballadors.

Des que l'empresa fos adquirida a finals de l'any passat per part de RUBIS TERMINAL, joint venture controlada per l'empresa especuladora I SQUARED CAPITAL, i sota la direcció d'Ignasi Marí Gimeno, a TEPSA no han cessat els atacs contra la plantilla. Després de la compra de TEPSA, la directiva de RUBIS presumia del seu “gran potencial de creixement” després que en 2019 TEPSA generés uns ingressos de 52 milions d'euros. I els treballadors sabem molt bé com augmenten els seus beneficis els empresaris: a costa dels nostres drets, les nostres condicions laborals i la nostra salut.

I és que des de llavors la direcció està destruint llocs de treball, precaritzant les condicions laborals mitjançant la subcontractació i sobrecarregant de treball a la cada vegada més reduïda plantilla, al mateix temps que persegueix i acomiada treballadors que han destacat per la seva activitat sindical en la defensa dels treballadors. Aquestes mesures són especialment greus perquè les tasques que realitzen els treballadors són d'alta perillositat a causa de la manipulació de gran quantitat de material inflamable. I plou sobre mullat. Els treballadors de TEPSA porten sent salvatgement atacats des de fa diversos anys.

Després que els accionistes es repartissin 1,8 milions d'euros en dividends i es rebaixés un 5% el salari de la plantilla, en 2014 l'empresa va aplicar un ERO que va deixar a 30 treballadors al carrer i que van ser substituïts gradualment per personal subcontractat totalment precaritzat i sense que l'empresa els oferís si més no la formació necessària per a dur a terme les tasques. Actualment la plantilla és de 90 treballadors. Aquest atac va ser respost pels treballadors amb 40 dies de vaga.
En 2018 fruit de l'increment de la precarització i de l'acomiadament de diversos companys, els treballadors van organitzar de nou una vaga indefinida.

Aquestes lluites romanen fortament arrelades en la memòria dels treballadors. Aquestes vagues van demostrar les tradicions i la disponibilitat de la plantilla a preservar els llocs de treball i unes condicions laborals dignes i segures.
A l'Autoritat Portuària de Barcelona (entitat pública) que s'encarrega de fer les concessions perquè operin empreses privades, no sembla preocupar-li molt la situació de precarietat i inseguretat dels treballadors.

Com és habitual, els beneficis de les empreses privades estan per sobre de tot, fins i tot tractant-se d'una activitat d'alt risc que podria posar en perill no només la salut dels treballadors de l'empresa sinó també la de la resta de la població, tal com va quedar demostrat en la tragèdia d’IQOXE fa poc més d'un any a Tarragona. Els treballadors de TEPSA han hagut de lidiar amb aquesta inseguretat durant anys: sofrint accidents laborals, incendis en les instal·lacions i altres successos.

Per tot això, des de la secció sindical de CGT TEPSA BARCELONA es plantegen tot una sèrie d'exigències, que compartim des de Sindicalistes d'Esquerra:

• Readmissió immediata dels acomiadats
  • Fi de la repressió sindical, les coaccions i les amenaces
  • Fi de la precarització, externalització i sobrecàrrega de treball

La lluita ha començat. La situació dels treballadors de TEPSA no és un fet aïllat. En particular, en els últims anys hem vist en diverses empreses que operen el Port de Barcelona acomiadaments per repressió sindical, augment de la precarietat i sobrecàrrega de treball. És necessari unificar les lluites per a fer un pas endavant en la defensa d'una ocupació digna. Cal posar fi a l'externalització i batallar per la gestió pública sota control dels treballadors del conjunt de l'activitat portuària. Per una APB 100% pública i amb llocs de treball dignes i segurs!

Des de Sindicalistes d'Esquerra, Esquerra Revolucionària i el Sindicat d'Estudiants volem enviar tot el nostre suport i solidaritat als treballadors i treballadores de TEPSA i ens sumem a la convocatòria del proper Divendres 16 d'abril a les 10h a les portes de l'Autoritat Portuària de Barcelona World Trade Center (Moll Oest) al mateix temps que fem una crida a la participació en aquesta mobilització i en aquelles que es convoquin d'ara en endavant i animem a tots i a totes a ajudar als companys i companyes en lluita fent una aportació econòmica a la seva Caixa de Resistència: ES10 0073 0100 5605 5203 7269.

No als acomiadaments i a la precarietat laboral a TEPSA!

Contra la inseguretat laboral: lluita obrera!