CONTINUA LA LLUITA CONTRA L'ACOMIADAMENT D'UN TREBALLADOR DE CONTRATES A LA PETROQUÍMICA PDF Imprimir a/e
escrit per Xosé Lorenzo i Carlos Rosich (afiliats a CCOO)
dimarts, 27 febrer de 2007
La lluita per la readmissió d’Ángel Malde, treballador acomiadat injustament de l'empresa Emte per defensar els seus drets laborals, continua.

Ángel ha presentat diverses denúncies judicials contra l'empresa per frau de contracte, prestamisme laboral i acomiadament nul. Juntament amb aquestes accions, des del grup de militants de base de CCOO que donem suport a Ángel, hem llançat una campanya contra el seu acomiadament, denunciant la precarietat laboral, la persecució sindical i els abusos patronals que es cometen a tot el sector. Per això hem pegat cartells en els barris obrers de Tarragona i repartit fulls informatius a la porta d'empreses com Basf i Basell.

Així mateix el passat 13 de febrer vam portar a terme una assemblea a La Canonja (barri obrer on se situa gran part de la indústria
petroquímica) a la qual van acudir treballadors de diferents contrates. En aquesta reunió la majoria d'assistents vam posar de manifest que l'acomiadament d’Ángel és fruit d'un mercat de treball cada vegada més salvatge, on els obrers som menyspreats sense que hagi una resposta combativa per part de la direcció del nostre sindicat. Davant aquesta situació, els treballadors allí presents, vam considerar fonamental la creació d'una secció sindical de CCOO de totes les contrates de la petroquímica (per la qual estem lluitant diversos afiliats des de fa temps), una secció que basi la seva acció en la lluita i en la mobilització, no en els pactes laborals signats al marge dels treballadors.

A l'assemblea també es va informar com un dels nostres companys, Manolo Vidal, president del comitè d'empresa de
Emte i membre de l'Executiva del Metall de CCOO de Tarragona, ha estat expulsat de la taula negociadora del conveni col·lectiu, després d'organitzar un repartiment de fulles en les quals es demanava la readmissió d’Ángel i la creació d'una secció sindical intercontrates. Resulta sorprenent per a molts afiliats veure com la direcció del nostre sindicat en comptes de reforçar aquesta iniciativa, de fer-la seva, unificant-la i estenent-la, es dedica a amonestar al company.

Amb tot, el més important en els últims dies és que hem sumat a nous companys a la lluita i que estem organitzant amb el Comitè d'Empresa d’
Emte, concentracions en solidaritat amb Ángel, contra la persecució sindical i els abusos en contractes, per a les dates en les quals se celebraran els pròxims judicis, que seran el 14 de març i el 16 d'abril. És fonamental que tots els treballadors i delegats sindicals que hi puguin assistir, no hi faltin.

Modificat el ( dimarts, 27 febrer de 2007 )