60.000 estudiants vam prendre els carrers de València contra la repressió i les retallades en l'ensenyament

En el matí d'avui 60.000 estudiants d'instituts i universitat hem col•lapsat durant hores els carrers de València. La convocatòria de Vaga General d'Estudiants, que des del Sindicat d'Estudiants hem estés a la resta de l'Estat, amb una Jornada de Lluita en solidaritat amb els estudiants valencians i contra la repressió i les retallades en educació, ha estat un rotund èxit.

En la ciutat de València, des de primera hora del matí, estudiants procedents de diferents pobles de València i voltants, instituts i facultats, anaven acostant-se a la Facultat de Geografia i Història, on estava convocat l'inici de la manifestació prevista per a les dotze del mig dia. Mitja hora abans de la manifestació ja es corejaven consignes contra les retallades en educació. La manifestació, que ha recorregut durant dues hores els principals carrers i avingudes de la ciutat, ha anat fent breus aturades en les quals des del Sindicat d´Estudiants, hem llançat consignes contra tots els atacs que la dreta està llançant contra treballadors i estudiants, amb l'objectiu que siguem nosaltres els quals paguem els plats trencats d'una crisi provocada per aquells que ara es beneficien dels plans de rescat a la banca i les injeccions milionàries de diners públics que els governs a nivell internacional estan portant a terme.

Des del Sindicat d´Estudiants hem insistit en la idea que la lluita ha de continuar. Com els estudiants hem cridat massivament, Aquesta lluita l'anem a guanyar!. La mobilització d'avui és un gran pas endavant en la lluita contra les retallades i contra la repressió als estudiants que lluitem en defensa del nostre futur. La força per a parar els atacs és més que evident, però per a aconseguir els nostres objectius cal enfortir les mobilitzacions, per això des de l'SE hem tornat a insistir en la urgència que els dirigents sindicals d'UGT i CCOO convoquen ja una vaga general en tot l'Estat.

Els joves hem demostrat avui novament que estem disposats a anar fins al final, fins que aconseguim la dimissió de la delegada de govern, Paula Sánchez de León, i que torne els diners als centres d'educació públics i es retiren totes les retallades que hem vist en els últims mesos i setmanes. Si els estudiants som capaços de fer retrocedir al PP, que la policia deixe de reprimir-nos, què no podríem fer si sumàrem les forces del conjunt de la classe treballadora en una nova jornada de vaga general, aquesta vegada tots junts en els carrers de València i de tot l'Estat.

Algunes de les consignes més corejades han estat les quals feien referència als diners que durant anys i anys han robat els polítics corruptes del Partit Popular. Estos diners, i el qual es regalen a les grans multinacionals i la gran banca, son els quals haurien d'estar invertint-se en l'educació pública; Els vestits de Camps, per a material! , Rita, buitre, retorna'm el pupitre!. També “a mi no em mires , jo no els vaig votar”, “donde están, no se ven, los niñatos del PP”, “açò ens passa per un govern fatxa”, “som estudiants , no delinqüents”, “després d'estudiar , volem treballar”, “vaga, vaga , vaga , vaga general” , i un llarg etcètera.

Prop de les dues de la vesprada la manifestació arribava a la Plaça la Reina i posteriorment a la Plaça la Verge, no obstant això, érem tants els estudiants manifestant-nos que només una menuda part ha pogut arribar al final del recorregut. En els instituts de València l'atur ha estat total i sens dubte aquesta manifestació marca un abans i un després en les mobilitzacions contra les retallades i la repressió, per a continuar avançant necessitem la unitat amb la classe treballadora.

La sensació de força entre els estudiants és tremenda, avui hem fet història en la major mobilització d'estudiants que es recorda a València, i a més en aquesta ocasió ens han acompanyat desenes de milers d'estudiants en tot l'Estat, secundant la jornada de lluita estatal convocada pel Sindicat d'Estudiants. Este és el camí, estendre la mobilització, sumar forces i organitzar-nos per a continuar la lluita, perquè aquesta lluita l'anem a guanyar i, com es corejava en la manifestació “si us feu els suecs, ens farem els grecs” .

Vaga general ja d'estudiants i treballadors!!

La lluita serveix, la lluita segueix