Per una educació pública, de qualitat i en valencià

Aquest 26 de juny l'ajuntament d'Alacant començava el dia amb centenars de manifestants defensant la nostra llengua enfront de la proposta del PP i Vox de declarar la ciutat castellanoparlant.

L'alcaldia encapçalada per Luis José Barcala i Sierra (PP), junt amb Vox, va fer majoria en la votació per a la proposta de modificació de la Llei d’Ús i Ensenyament en Valencià, per a que Alacant deixe de ser considerada zona de predomini lingüístic valencià i continuar impossant la seua política espanyolista i reaccionaria d’atacs i persecució contra la nostra llengua.

Aquesta llei, que la dreta atribueix com a una mesura favorable per al valencià, fou en realitat una concessió a les pressions de l’espanyolisme, que fa servir un mapa del territori valencià on segrega els municipis per valencianoparlants i castellanoparlants per a adaptar les lleis lingüístiques. Aquest mapa no ha sigut mai modificat des de la seua creació en 1983 ni representa el sentiment general de la població, que es va bolcar en la consulta de la llengua base aconseguint la victòria del valencià amb un 50,5% dels vots aquest març, en el qual els cartells de tria valencià ocupaven els balcons dels nostres pobles.

La dreta extrema del PP i la ultradreta franquista de Vox han declarat la guerra al valencià, tal i com demostren els seus atacs constants i retallades a la defensa i normalització del seu ús en els pressupostos de la vergonya aprovats per tots dos partits.

Intenten enfrontar-nos recorrent als prejudicis més xovinistes i reaccionaris contra la llengua valenciana i desviar l'atenció del clam que exigeix la dimissió el Govern de Mazón, secundat per Vox, per la seua actuació criminal durant la DANA d’octubre.

La resolució de l’Ajuntament d’Alacant ha sigut traslladada a les corts valencianes, deixant-nos als alacantins i a la resta dels valencianoparlants del País Valencià expectants i amb fam de protesta. Hui dia tenim huit manifestacions i una vaga general contra aquest govern a les nostres esquenes i encara es pensen que aconseguiran imposar el seu programa reaccionari d'espanyolisme ranci sense cap mena de resposta als carrers.

Alacant és encara un bastió valencià, es va demostrar amb la sorpresa dels resultats de la consulta de la llengua i es va confirmar amb la manifestació del 25 d'abril. La ciutat porta dècades en el punt de mira dels hereus del franquisme, els que tenen com a lema “divide y vencerás”. La seua estratègia és desarrelar-nos als nadius i normalitzar lo aliè, des de la divisió per províncies fins a l'explotació del territori amb la turistificació massiva, només ens han volgut per al seu propi benefici. El sud ha sigut un parc sense límits per a aquesta gent, sempre ho han considerat com la porta d'entrada per on parasitar el nostre sentiment d'autodeterminació valencià i català.

Però no, no va a ser tan fàcil esborrar la nostra identitat, som una pedra que molesta en el seu afany d'unitat nacional i blindatge del règim del 78 hereu de la dictadura franquista, estan fent tot el que poden per traure-nos del camí, som una pedra que s'enforteix per on la volen erosionar, és el motiu pel que continuem existint, s'anomena lluita organitzada, un valor que junt amb la resistència ja forma part de l’ADN valencià.

El Sindicat d'Estudiants dóna un total suport a aquesta lluita, el valencià és indispensable per a la nostra identitat. Treballem per una educació pública, laica, de qualitat i en valencià accessible per a tothom, i les polítiques de PP i Vox només afavoreixen a les concertades i privades catòliques promotores del castellà i l'espanyolisme més roín. Seguirem lluitant per un País Valencià lliure i sobirà!

Uneix-te a Lliures i Combatives

Periòdic de Lliures i Combatives

Castellà i Euskara

Enllaços


logoFFE


logoIR 215

Sindicalistas de Izquierda

Segueix-nos