Sindicat d’Estudiants País Valencià

Cinc exalumnes del col·legi concertat i religiós Mare Josefa Campos d'Alaquàs, València, han aconseguit traure a la llum que en aquest col·legi un professor ha sotmès a persecució, coacció, intimidació, interrogatoris, teràpies de conversió i a sessions d'adoctrinament de LGTBI-fòbia a alumnes de secundària i de primària durant més de 10 anys.

Les paraules de denúncia d'aquests exalumnes són terribles: «Fa més de 7 anys des que vaig viure en el meu col·legi el moment més traumàtic de la meua vida. No ho vaig poder oblidar per més que ho intentara durant tota la meua adolescència. Vaig tardar anys en poder eixir de l'armari i sentir-me a gust amb la meua vida. Impedir esborrar eixe record és el principal objectiu del professor que em va provocar el trauma als 11 anys, edat a la qual ell intervé en els seus alumnes ‘desviats’. Aquest docent va intentar fer-me una de les seues teràpies de reconversió en el mateix centre escolar al qual anava, en horari lectiu, per sentir-me atret per una persona del meu mateix sexe».

Tal com expliquen, aquest professor anava a la caça de qualsevol estudiant que tinguera “ploma” i els sotmetia a interrogatoris privats i públics davant la resta de companys de classe. Els preguntava sobre la seua sexualitat, intimidant-los, culpabilitzant-los i realitzant xarrades en les quals projectava powerpoints per explicar que “Jesucrist no acceptava l'homosexualitat”, ensenyar sobre “masculinitat correcta” i corregir “desviacions”.

És un escàndol absolut. Aquests feixistes ultracatòlics estan en contra de l'educació sexual i exigeixen Pin Parental quan es tracta d'educar en igualtat, feminisme, drets LGTBI i diversitat sexual. Censuren pel·lícules i llibres infantils que mostren la realitat de la sexualitat humana però quan es tracta d'adoctrinar en els valors feixistes, masclistes, d'opressió i odi a les persones LGTBI tenen carta blanca per a fer-ho amb total impunitat.

Prou de finançar a aquesta caterva de capellans feixistes i paràsits de la jerarquia catòlica

Com denunciava Ignacio Zafa en un article per al periòdic ‘El País’, l'escola concertada absorbeix en aquest país 1.250 milions d'euros públics a l'any, a més dels 1.000 milions d'euros que cobren en quotes il·legals.

Gràcies a aquests diners i altres molts concerts i partides entregades per part de l'Estat hem escoltat dir amb total impunitat al bisbe d'Oriola-Alacant José Ignacio Munilla que el professor acusat “ha fet el que havia de fer” perquè com diu, ell mateix fa teràpies de conversió. Aquests paràsits d'alçacoll i sotana, autors i encobridors de violacions a menors, de robatori de nadons, defensors de la dictadura, fan tot tipus d'arengues feixistes amb total impunitat.

Els governs d'ultradreta autonòmics com el valencià, madrileny, andalús o castellà-lleonès estan incrementant brutalment el finançament cap a l'educació concertada i la privada mentre destrueixen l'educació pública. La ultradreta vol enfortir el seu control ideològic en l'educació, estan completament decidits en dur a terme el seu programa d'atacs contra els drets de les dones, del col·lectiu LGTBI, les llengües oprimides i dels drets democràtics en general.

De fet, la Conselleria d'Educació del govern valencià ha respost únicament dient que portarà avant una investigació… És que no són proves suficients les declaracions d'aquests exalumnes i les d'altres alumnes del centre que s'han atrevit a alçar la veu contra aquest professor? Aquest professor ha de ser expulsat immediatament i s'ha de revocar el concert immediatament d'aquest col·legi!

Per això, el Ministeri d'Educació del Govern del PSOE i Sumar han de posar fi a aquest poder que exerceix l'Església catòlica en la nostra educació. Aquest col·legi és el millor exemple que la moral podrida de l'església catòlica no pot tindre cabuda en les nostres aules. El Govern no pot seguir mirant cap a un altre costat i seguir retardant conscientment la posada en marxa d'una assignatura d'educació sexual en tot el sistema educatiu per educar en igualtat de gènere i diversitat sexual. I això passa també per revocar immediatament tots els concerts públics amb l'Església i la patronal de la privada, que a més té estrets vincles amb la Santa Seu.

Des del Sindicat d'Estudiants exigim a la Conselleria d'Educació i al Ministeri d'Educació que expulsen immediatament al professor autor de les teràpies de reconversió, que retire la llicència educativa al col·legi Mare Josefa Campos d'Alaquàs integrant a tots els docents en la xarxa pública, que s'habiliten les places necessàries i condicionen els col·legis públics del municipi per a traslladar a tots els estudiants del centre en la xarxa pública i que es pose en marxa una campanya de depuració de docents masclistes, feixistes i LGTBI-fòbics en tots els centres educatius, del País Valencià i de la resta de l'Estat.

Cal acabar amb la caverna feixista d'adoctrinament i control ideològic que és l'educació concertada i privada. El professorat, les i els estudiants i les famílies treballadores hem d'organitzar-nos i mobilitzar-nos per acabar amb tots els concerts educatius a la privada. Cal expropiar tots els centres i complexos educatius en propietat de la patronal educativa i de l'església catòlica per integrar-los en la xarxa pública i posar fi definitiu que l'església i la reacció tinguen control sobre la nostra educació i sobre la nostra sexualitat. Exigim una educació 100% pública, gratuïta, laica, científica i on tots, totes i totis siguem iguals!