ASSEMBLEA DILLUNS 6 de JUNY a les 14:00h
Enfront del museu del Campus Burjassot (al final del passeig de la font)

Descarrega aquí la octaveta

En l'última setmana els alumnes de Biologia ens hem assabentat que el grup de vesprades de Biologia s'elimina el pròxim curs. Aquesta decisió ha sigut presa totalment d'esquena a l'alumnat i se'ns presenta com un fet consumat. Això ataca directament als estudiants que necessitem treballar al matí per a poder pagar la matrícula en la universitat. A més, això pot ser el principi de l'eliminació del grup de vesprades en els altres cursos.

Es tracta d'una expulsió directa de la universitat dels joves de classe treballadora, ja que alguns de nosaltres no podrem treballar i assistir a classe per a formar-nos. Però també afectarà a aquells que cursen assignatures de diferents cursos perdran el dret a anar a classe en la moltes d'elles en solapar al matí.

Aquest tipus de maniobres no són res nou, la universitat presumeix molt en el paper de ser molt democràtica i participativa mentre que, en la pràctica, als alumnes sol se'ns té en compte a l'hora de cobrar-nos la matricula.

Per descomptat tampoc són nous les retallades i atacs en la universitat que directament afecten els alumnes amb menys recursos econòmics. Com els augments del preu de la matrícula, incloent la “multa” en les segones i terceres matrícules, i les retallades en les beques. Tot això combinat en un context d'atur, baixos salaris i precarietat que obliga a molts a haver de compaginar els estudis amb el treball per a poder costejar-se aquests estudis i fins i tot mantindre a les seues famílies.

Pot ser que hi haja qui vulga presentar la nostra demanda com un enfrontament amb els professors, però res més lluny de la realitat. Entenem que, per descomptat, en els casos on fóra necessari, el doble torn ha d'anar acompanyat d'un augment del nombre de docents. Aprofitem per a mostrar la nostra solidaritat amb aquells docents que patisquen de sobrecàrrega lectiva.

Per això, cridem a tota la comunitat de la facultat de Biologia al fet que es posicione amb nosaltres en contra de la supressió del torn de vesprades. També convidem als alumnes d'altres facultats al fet que contacten i participen en la nostra lluita sumant reivindicacions d'altres problemes, és fonamental unificar la lluita, estendre-la i que el moviment siga més ampli i decisiu.

Finalment, us convoquem a tots al fet que participeu en l'assemblea per a, junts, continuar organitzant i estenent la lluita.

ASSEMBLEA DILLUNS 6 de JUNY a les 14:00h
Enfront del museu del Campus Burjassot (al final del passeig de la font)

Sindicat d’Estudiants País Valencià
Comitè per un grup de vesprades