Derrotar les retallades de CiU! No a la LEC! No al decret de plantilles!

Uneix-te al Sindicat d’Estudiants!

Descarrega full en PDF - Descàrrega cartell en PDF

Des que el Partit Popular va arribar al govern hem vist l’atac més brutal a l’educació pública des de la caiguda de la dictadura. L’objectiu que persegueix el PP, a l’igual que CiU, és el desmantellament de l’educació pública tal i com la coneixem. En resposta, el Sindicat d’Estudiants ha impulsat en aquests dos últims cursos una lluita sense quarter contra aquestes polítiques, que pretenen fer-nos retornar a l’educació dels anys 50, quan només els que tenien diners podien garantir el seu dret a una educació de qualitat, mentre la resta –la gran majoria- no hi teníem cabuda.

Tant el PP com CiU s’han proposat carregar a les espatlles de les famílies treballadores la factura d’una crisi que no hem provocat. Un bon exemple d’això és la seva completa coincidència a l’hora d’aprovar reformes laborals, abaratint l’acomiadament, impulsar el desmantellament de la sanitat pública, o plantejar l’aprovació de lleis repressives per limitar drets democràtics essencials, com el dret de vaga. Fins i tot la reaccionària llei de l’avortament que pretén aprovar el PP obtindria el suport d’una part dels diputats de CiU.

El PP vol imposar el retorn al franquisme

Retallant els pressupostos educatius i aplicant la seva contrareforma franquista, el PP busca acabar amb el dret dels fills dels treballadors a una educació de qualitat, preparant-nos un futur d’atur i precarietat. Això és el que explica l’acomiadament de 50.000 dels nostres professors i el robatori de 6.000 milions d’euros a l’educació pública. És el que pretén amb el Decret de Beques i la brutal pujada de taxes universitàries, per expulsar directament de la universitat als joves que procedim de famílies treballadores. I, per descomptat, amb la LOMCE, la contrareforma franquista de l’educació, que prepara el terreny per expulsar a centenars de milers d’estudiants del sistema educatiu a través de les revàlides i retorna a l’Església un tron privilegiat a l’escola pública des del qual poder adoctrinar, mentre la Conferència Episcopal s’omple les butxaques amb diners públics. La LOMCE representa, a més, un atac gravíssim al model d’immersió lingüística de Catalunya, atacant el dret dels estudiants de les nacionalitats històriques a poder aprendre en la seva pròpia llengua amb garanties a l’escola pública.

CiU, aliat del PP en la destrucció de l’educació pública

En canvi, hem de denunciar també la posició completament demagògica de CiU respecte de la seva “insubmissió” a la llei Wert, mirant de desviar l’atenció de la seva política de retallades a tots els nivells i fent oposició només pel que fa a la qüestió lingüística. Des del Sindicat d’Estudiants hem insistit un cop rere l’altre que la defensa de l’ensenyament i de l’ús del català va lligat a la defensa de la qualitat de l’educació pública, amb recursos i inversió suficient. El govern d’Artur Mas, en canvi, és el govern de les retallades, havent robat ja prop de 1.000 milions d’euros a l’educació pública. Un exemple clar de la seva coincidència amb el PP és el Decret de Plantilles, que deixa a les mans dels directors dels centres la contractació de part del professorat, com ho planteja la mateixa LOMCE a la qual CiU demagògicament diu oposar-s’hi.

Però no hem d'oblidar que aquest decret és conseqüència directa de la LEC, que es va avançar ja en molts aspectes a la llei Wert pel que fa a la privatització i desmantellament de l'escola pública, i que per això va comptar amb l'oposició del conjunt de la comunitat educativa al carrer.

Tenim la força per tirar enrere els atacs, vinguin d’on vinguin!

La resposta de pares, professors i estudiants al carrer enfront d’aquests atacs ha estat exemplar. La setmana de lluita en el mes d’octubre, amb 72 hores de vaga convocades pel Sindicat d’Estudiants, en la qual vam confluir en la seva darrera jornada –el 24 d’octubre- amb la vaga de tota la comunitat educativa, va ser un èxit impressionant. Més de dos milions de persones vam sortir a les desenes de manifestacionsd’arreu del’Estat per demostrar a l’impresentable ministre Wert i a la multimilionària secretària d’Estat d’Educació, Montserrat Gomendio, que s’havien quedat en minoria absoluta als carrers i a les aules. Vam colpejar al govern del PP i vam posar al ministre d’Educació contrales cordes.

Per la seva part, CiU va mirar de presentar la mobilització del dia 24 com una protesta únicament contra el PP, però el clam del carrer ho va deixar clar: no als atacs a l’educació pública, vinguin d’on vinguin. Sens dubte, una victòria contra la LOMCE del PP representaria també una victòria contra CiU, perquè a la pràctica estan defensant exactament el mateix: la destrucció de l’escola pública.

Com expliquem des del Sindicat d’Estudiants, l’explosió del dia 24 va posar al nostre abastla possibilitat de tirar enrere la LOMCE i al ministre Wert. Això sí, a condició de continuar la mobilització d’una forma unitària i contundent. Per això des del Sindicat d’Estudiants vam tornar als carrers amb la vaga estudiantil del 20 de novembre, així com a la Marxa a Madrid del passat 30-N, proposant una nova vaga general estatal de tota la comunitat educativa de 72 hores.

Insubmissió a la LOMCE! Per una nova vaga general educativa estatal de 72 h!

El Partit Popular ha imposat per la força, amb el caràcter autoritari i antidemocràtic que caracteritza a aquest govern, l’aprovació de la LOMCE al Congrés. També en els primers dies de l’any el ministre Wert ja ha anunciat nous atacs: volen que el 2014 sigui l’any de la reforma universitària i del nou estatut docent. Dues mesures que també tenen per objectiu atacar a la pública, acomiadant i empitjorant les condicions laborals dels nostres professors, tancant   facultats senceres, incrementant encara més les taxes universitàries i fent el pas definitiu cap a la privatització de la universitat pública.

Què demostra tot això? Que la lluita ha de continuar, amb més força, amb més organització! I que podem tirar enrere els atacs! Com els escombriaires de Madrid, que van impedir 1.100 acomiadaments i una rebaixa salarial del 40% a través d’una vaga indefinida, o com els veïns de Gamonal, a Burgos, que finalment han paralitzat definitivament la construcció de l’odiat bulevard. Aquest és l’exemple que hem de seguir: respondre amb contundència, al mateix nivell que ens estan atacant. Així sí es pot guanyar, tant al PP com a CiU. Per això insistim a les organitzacions del professorat, CCOO, USTEC-STEs, UGT i CGT i a les organitzacions de pares, FAPAES i FAPAC, que ara és més necessari que mai continuar la mobilització amb una nova vaga general educativa estatal de 72 hores.

Per a continuar enfortint la lluita en defensa de l’educació pública, proposem dur a terme una campanya d’insubmissió a la LOMCE a tots els centres d’estudi, celebrant assemblees als instituts en què puguem discutir com combatre els atacs del PP i CiU i formar nous comitès de lluita del Sindicat d’Estudiants. Precisament, per poder enfrontar-nos a aquesta ofensiva amb la major força possible, és important que ens organitzem als nostres centres d’estudi i formem el Sindicat d’Estudiants a tots els territoris, una organització de lluita, anticapitalista i democràtica, a la que res, ni ningú, tancarà la boca.

Derrotar al PP, derrotar la contrareforma franquista de l’ensenyament!

Derrotar les retallades de CiU! No a la LEC! No al decret de plantilles!

Uneix-te al Sindicat d’Estudiants!