Ana García elegida nova secretària general del Sindicat d’Estudiants i Tohil Delgado nomenat president de l’organització

Ell passat dissabte 29 de juny es va celebrar la Conferència Estatal del Sindicat d’Estudiants a Rivas, Madrid. En aquesta reunió, que tanca un curs de mobilitzacions històriques en defensa de l’educació pública, van assistir prop de 150 delegats de tot l’estat: Galícia, Astúries, València, Andalusia, Catalunya, Madrid, Castella – La Manxa o Canàries van ser algunes de les moltes zones que van poder enviar una representació d’estudiants a la reunió, on vam poder fer un balanç en profunditat de tot el curs de mobilització i lluita, així com debatre sobre els nous atacs que planteja el ministre Wert, ressaltant especialment la pujada de les taxes universitàries o el decret de beques que pretén expulsar els fills dels treballadors de la Universitat.

Pràcticament al mateix temps que s’iniciava la nostra Conferència, el ministre d’Educació va donar el tret de sortida a la seva campanya en defensa de la Llei Wert, una nova provocació plena d’insults i ofenses als joves més colpejats per la crisi econòmica. Referint-se a les beques com a almoines, i no com el que realment són: una petita part dels impostos que els nostres pares han estat pagant tota la seva vida perquè ara reverteixi i es pugui fer servir com a garantia de que tots tinguem dret a estudiar i que ningú sigui discriminat per raons econòmiques.

Amb el ressò de fons i la indignació que aquestes paraules van provocar entre els assistents, es va celebrar la Conferència que va votar per unanimitat el que serà la resposta contundent de la joventut a tots els seus atacs i insults constants: una Vaga General de 72 hores els propers 15, 16 i 17 d’octubre.

A la reunió vam poder comptar amb la presència de representants de diferents organitzacions de la comunitat educativa que es van adreçar al plenari de la Conferència per fer una salutació: Paco García, secretari general de la Federació d’ensenyament de CCOO va voler ressaltar la intenció de la seva organització d’inaugurar el curs amb la mobilització contundent del professorat en confluència amb la resta de la comunitat educativa. Enrique Díez, responsable de l’Àrea d’Educació d’Izquierda Unida, va expressar el suport rotund de la seva organització a la lluita en defensa de l’educació pública i va reconèixer el paper important que el Sindicat d’Estudiants ha jugat en impulsar la lluita durant tot aquest curs. També va assistir José Luis Pazos en representació de CEAPA, principal organització a nivell estatal de pares i mares, que va insistir en el paper fonamental que famílies i estudiants hem tingut en aquest curs, així com en la necessitat de continuar sent un dels motors de la mobilització per al curs vinent. Per la seva part, Eduardo Sabina, secretari general de FETE-UGT Madrid, va aprofitar l’ocasió per saludar a tots els assistents i ressaltar la necessitat de la lluita en defensa de l’educació pública com a única alternativa per frenar els atacs que pretenen retornar-nos a l’educació dels anys 50, quan només els més privilegiats tenien garantit el dret a l’estudi. Finalment, la Conferència es va tancar amb un nou vot unànime a l’elecció de la companya Ana García com a nova secretària general del Sindicat d’Estudiants i de Tohil Delgado com a president de la nostra organització.

En aquesta important reunió hem pogut debatre i conèixer en profunditat l’experiència de tots els companys que hem organitzat les vuit jornades de vaga estudiantil que el Sindicat d’Estudiants ha convocat aquest curs a nivell estatal i, sens dubte, aquesta trobada juvenil representarà un important impuls per enfortir-nos de cara a estendre la nova convocatòria en defensa de l’escola pública en els propers mesos a milers d’instituts i universitats públiques. No permetrem que ens prenguin l’educació pública. I per evitar-ho som molt conscients que cal aprofundir la mobilització de tota la comunitat educativa contra un govern que només legisla a favor dels rics i dels privilegiats. Per això tornem a fer una crida als sindicats del professorat, a les organitzacions de mares i pares i al conjunt del moviment estudiantil, perquè, com vam fer el passat 9 de maig, tornem a confluir en una nova vaga històrica de la comunitat educativa, però aquest cop de 72 hores.

La lluita és l´únic camí per defensar el present i el futur de la joventut
No a la LOMCE! No a l’increment de les taxes!
No al decret de beques del PP!
Wert dimissió!