A continuació reproduïm la declaració dels companys de Canàries en les quals anuncien la convocatòria de mobilitzacions per als propers dies 5, 6 i 7 de Febrer recollida en els mitjans de comunicació, així com la posició dels companys de l'Assemblea d'Estudiants d'Osca.

Estudiantes Pre-parados ha decidit convocar una vaga a Canàries per als dies 5, 6 i 7 de febrer amb la finalitat de "tombar" l'avantprojecte de Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE).

LAS PALMAS DE GRAN CANÀRIA, 14 (EUROPA PRESS)

El col•lectiu ha decidit convocar aquesta vaga estudiantil després que el Govern central "porta llançat atacs directes contra els serveis públics, contra els drets fonamentals, contra la dignitat de les persones" des de la seva arribada al poder, segons va informar Estudiantes Pre-parados en nota de premsa.

Sobre aquest tema, va recordar que la situació de l'atur a Canàries s'apropa "perillosament al 40 per cent, mentre que entre els joves supera el 50 per cent". Al que afegeixen dades com el fet que en l'arxipèlag es donin els "pitjors índexs de l'Estat" quant a la cistella de la compra "més cara o els sous més precaris".

En aquest sentit, asseguren que les successives reformes laborals "han vingut fent de les seves en una població cada vegada més desprotegida".

Per això, recorden que ja durant els mesos d'octubre i novembre del passat any, el moviment estudiantil canari va sortir al carrer per defensar "el que li correspon per dret" i per lluitar contra la "contrareforma educativa" de la LOMCE, així com contra l'actitud "submissa" del Govern de Canàries i d'institucions educatives com la Universitat de Las Palmas de Gran Canària (ULPGC).

Amb la nova convocatòria per als dies 5, 6 i 7 de febrer, Estudiantes Pre-parados pretén "tombar" la reforma educativa, exigir un pressupost en educació concorde a les necessitats reals, rebutjar el Reial decret de "mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu", eliminar les "abusives" taxes universitàries i mostrar la seva posició contrària a la norma de permanència imposada per la ULPGC.

Finalment, Estudiantes Pre-parados ha assenyalat que "és imprescindible la resposta massiva" dels estudiants perquè, asseguren, que d'això depèn el "futur més immediat i la possibilitat d'accedir o no a un servei fonamental com l'Educació Pública", al mateix temps que fa una crida al professorat, a les famílies i a la societat en general al fet que recolzin i se sumin a les accions que es duran a terme els citats dies.