Tornem al carrer!

Retirada immediata de la contrareforma franquista!

Wert dimissió! Prou retallades, ni del PP ni de CiU!

Ni eliminació del dret de vaga, ni imposició de religió, revàlides o atacs al català!

Mariano Rajoy i Artur Mas protagonitzen un atac brutal contra les condicions de vida de les nostres famílies. Els salaris dels nostres pares es retallen dia rere dia; l’atur, que arriba ja als sis milions, entre la joventut supera el 50%, i, per un altre costat, els banquers, amb el suport del PP i de CiU, desnonen cruelment a centenars de milers de famílies de les seves vivendes. Però com que tot això no és suficient, a més a més es decideix amb una arrogància sense límit privatitzar la sanitat i l’ensenyament públics, per convertir aquests drets socials en un negoci molt lucratiu per a una minoria.

PP i CiU, que defensen exclusivament els interessos de la banca i dels grans empresaris, han declarat la guerra a la majoria de la població. Però nosaltres, les famílies treballadores, els joves estudiants, els aturats, no ens deixarem trepitjar. Som més, som més forts, i la rebel·lió social que estem protagonitzant contra aquestes polítiques injustes tindrà resultats.

El PP vol destruir l’educació pública i retornar-nos a l’escola franquista

La vaga de 72 hores organitzada pel Sindicat d’Estudiants el 16, 17 i 18 d’octubre va ser un gran èxit. Milions d’estudiants vam buidar les aules dels instituts i la universitat i centenars de milers vam participar a les històriques manifestacions del 17 d’octubre. Sí, vam sortir al carrer perquè el PP vol tornar a l’ensenyament franquista, on l’educació de qualitat estigui reservada exclusivament als que la poden pagar, i els joves de famílies treballadores siguem llençats a les llistes de l’atur o a les feines escombraria amb salaris miserables.

La nostra lluita en defensa de l’ensenyament públic, gratuït, de qualitat, democràtic i laic, ha guanyat el suport de la majoria de la societat, els treballadors i els professors. Així va ser el 18 d’octubre, quan la CEAPA es va unir al Sindicat d’Estudiants i junts vam organitzar manifestacions de centenars de milers de pares, estudiants i professors a diferents zones de l’Estat.

Les noves mesures que Wert pretén introduir a la LOMCE tenen el mateix caràcter pro-franquista que les revàlides i itineraris segregadors contra els que vam sortir al carrer a l’octubre:

• S’incrementarà l’escandalós poder que l’Església Catòlica té sobre l’educació (propietària del 80% de la privada concertada), fent que l’assignatura de religió (i la seva alternativa) sigui avaluable a secundària i compti en l’expedient acadèmic.
  • Blinden les subvencions per a col·legis que segreguen per raó de sexe i es facilita que es desviïn més fons públics per a aquells que veuen l’educació com un negoci i no com un dret.
  • Ofensiva contra les llengües pròpies: amb la intenció d’acabar amb el dret a que els estudiants catalans, gallecs i bascos puguin estudiar i aprendre amb garanties dins de l’escola pública en les seves llengües respectives. A Catalunya, aquesta mesura significaria acabar amb el model d’immersió lingüística i segregar els estudiants en línies lingüístiques.
  • Intenció de Wert de suprimir el dret de Vaga de TOTS els estudiants de secundària.

Com es poden qualificar aquestes mesures brutals? Nosaltres no mentim, són hereus del franquisme i volen fer-nos retornar al mateix sistema educatiu, antidemocràtic i autoritari!

CiU no és el nostre aliat contra el PP. CiU ha estat còmplice del PP des del principi en totes les retallades, incloent-hi els de l’educació pública. Han estat l’avantguarda i ja han anunciat un nou ajust de 4.000 milions d’euros que servirà per afavorir els rics i atacar a la classe treballadora i la joventut.

Podem vèncer: 5, 6 i 7 de febrer, Vaga estudiantil de 72 hores

PP, CiU i els grans poders econòmics que hi ha al darrera, ens acusen de mandrosos i de “ni-nis”, quan són ells els que ens neguen un lloc de treball digne i no tenen cap escrúpol en fer-nos servir com a mercaderia de la que treure beneficis. La mort de 5 joves al Madrid Arena com a conseqüència de l’afany de lucre d’uns empresaris molt ben connectats amb el PP és la millor prova del cinisme dels que criminalitzen els joves de manera hipòcrita i recolzen les retallades per omplir-se les butxaques.

Nosaltres i les nostres famílies estem patint molt, mentre que per a una minoria no hi ha retallades, no hi ha desnonaments, no hi ha acomiadaments: neden en l’abundància. Per això cada dia més persones se sumen a la lluita, a la protesta en defensa dels seus drets. Ho hem vist a la gran vaga general del 14-N, a les mobilitzacions en defensa de la sanitat pública, a les concentracions per evitar els desnonaments...

El ministre Wert s’aferra a una actitud autoritària i fa el sord, encara que la seva política sigui rebutjada per la immensa majoria dels pares, professors i estudiants. Hem de demostrar-li de nou que no acceptarem que es destrueixi l’ensenyament públic! Per això, el Sindicat d’Estudiants convoca una altra setmana de lluita al febrer, amb una nova vaga general de72 hores, els dies 5, 6 i 7 de febrer, que paralitzi tots els instituts. Fem una crida a AEP, SEPC, AJEC i PUDUP a unir-se a la vaga. La contundència de la protesta ha de ser proporcional a l’atac que patim els estudiants.

La vaga de febrer ha d’esdevenir un cop decisiu, perquè en aquest mes la LOMCE es debat al Congrés per la seva aprovació. Des del Sindicat d’Estudiants també fem una crida als sindicats de professors (CCOO, UGT, USTEC, CGT...) i a la FAPAES perquè s’uneixin a la nostra lluita i convoquin a la vaga a tota la comunitat educativa. Tots junts aconseguirem evitar la destrucció de l’ensenyament públic.

Per a aquesta 2a Setmana de Lluita, des del Sindicat d’Estudiants proposem les següents activitats:

• Dilluns 4 de febrer: assemblees d’estudiants, pares i professors d’instituts, tancades als centres d’estudi per debatre i aprovar la plataforma reivindicativa, formar Comitès de Lluita i organitzar les tres jornades de vaga general.
  • Dimarts 5 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS i organització de piquets informatius a mercats, centres de salut, places, centres de transport, etc., per donar a conèixer les reivindicacions del moviment estudiantil. També proposem la celebració d’actes conjunts informatius amb les nostres professors i pares. Elaboració de pancartes i cartells per decorar tots els instituts i universitats.
  • Dimecres 6 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS I MANIFESTACIONS ESTUDIANTILS durant el matí a totes les ciutats i localitats, fent una crida als companys d’universitat perquè s’hi sumin activament.
  • Dijous 7 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS i realització de MANIFESTACIONS d’estudiants, pares, mares i professors per la tarda que proposarem als sindicats de professors i a les principals organitzacions de pares i mares.
  • Divendres 8 de febrer: assemblees de balanç als centres d’estudi, amb professors, estudiants i pares, per decidir les accions següents.

PLATAFORMA REIVINDICATIVA

• Retirada immediata de la LOMCE. Ni revàlides ni selectivitat, el fill de l’obrer a la universitat.
  • Per un ensenyament secundari, FP i Universitat públics, dignes i gratuïts. Contra l’increment de taxes a la universitat pública i contra la imposició de taxes a la FP.
  • No a l’obligatorietat de la religió a l’ensenyament públic. Prou de privilegis per a l’Església Catòlica. No a l’escola franquista. Ni un euro del pressupost públic per al negoci de l’ensenyament privat.
  • En defensa dels drets democràtics. Respecte al dret d’estudiar i aprendre en català, gallec o euskera, que el franquisme va suprimir.
  • Per la llibertat d’expressió de la joventut. El nostre dret de vaga no es toca! Prou repressió.
  • Les retallades per als banquers. Readmissió immediata dels més de 50.000 docents acomiadats aquest curs. Reassignació immediata dels diners que PP i CiU han retallat a l’escola pública.
  • No a l’atur juvenil. No als contractes escombraria ni a les pràctiques en empreses sense remuneració. Per un subsidi d’atur indefinit per a tots els aturats fins trobar un lloc de treball.

Uneix-te al Sindicat d’Estudiants!

Tots a les manifestacions el 6 de febrer