A l'atenció de Pilar Alegría, ministra d'Educació.

A l'atenció dels Consellers i Conselleres d'Educació.

Portem més d'un mes esperant que el Ministeri d'Educació i els responsables educatius de les CCAA publiquin el nou model d'examen de la selectivitat, és a dir, a què facin el seu treball.

Un mes de silenci, d'incertesa, d'estrès i ansietat davant la prova que determina el nostre accés a la universitat. I, quan sortim a protestar i a demanar explicacions, se'ns envien els antidisturbis a reprimir-nos amb una ferotgia salvatge, amb pilotes de goma i cops de porra.

S'estan rient a la nostra cara però se'ns ha esgotat la paciència.

Avui una vaga estudiantil molt potent està paralitzant les aules dels instituts de tot l'Estat i la veu dels i les estudiants s'escoltarà en les més de 50 mobilitzacions que hem convocat.

Però si el Ministeri i les Conselleries es pensen que ens anirem a casa i confiarem en les seves paraules buides, estan molt equivocats.

Ho diem amb claredat: si dilluns que ve, 14 d'octubre, no estan publicades les noves PAU, tornarem a la vaga general estudiantil el proper divendres 18. Som joves però no ens llepem el dit.

El Sindicat d'Estudiants interpel•lem el ministeri d'Educació dirigit pel PSOE i a la seva ministra Pilar Alegría, a deixar de menystenir-nos. Com a màxima responsable educativa en aquest país la seva obligació és resoldre aquesta situació inacceptable.

Les PAU són només la punta de l'iceberg. El grau de destrucció i privatització que ha aconseguit l'educació pública és intolerable. Per això exigim un pla de rescat urgent a l'educació pública que passi per les següents mesures:

1. Educació 100% pública i posada en marxa d'un pla de rescat urgent a l'educació i les universitats públiques amb una inversió del 7% del PIB. Baixada dràstica de les ràtios a 15 alumnes per aula. Posada en marxa immediata d'un pla de construcció i renovació de centres educatius públics. Ja n'hi ha prou de fer negoci amb la nostra educació! Ni un sol euro públic per a l'educació concertada-privada i la jerarquia de l'Església Catòlica.
  2. Creació de 200.000 places a l'FP pública i gratuïtes. Supressió de les matrícules. Ja n'hi ha prou de privatitzar els graus perquè els fons d'inversió i la banca acumulin enormes beneficis a costa dels nostres drets. Incorporació a la xarxa pública de tots els centres d'FP privats. Pràctiques en empreses remunerades.
  3. Per una universitat 100% pública per als i les estudiants de famílies treballadores. Creació de milers de places públiques, eliminació de les taxes i ampliació dràstica del pla de beques i baixada de la nota al 5 per a accedir-ne. Supressió definitiva de les PAU. Eliminació de les notes de tall per a accedir a les carreres universitàries.
  4. Pla d'atenció integral psicològica i pedagògica en tots els centres d'estudi públics per a protegir la salut mental del jovent davant la pandèmia de les malalties mentals que ens colpegen cada dia.

Quedem a l'espera d'una resposta,

Comissió Executiva Estatal del Sindicat d'Estudiants