Prou brutalitat policial: solidaritat amb els nostres companys i companyes de Múrcia!

A les 12h mobilitza't a la porta de l'institut o a la teva localitat! País Valencià i Catalunya · Barcelona · Lleida · Tarragona

Comunicació oficial estatal de la vaga

Els alumnes que volem començar una carrera el curs vinent, la majoria dels quals fem actualment segon de batxillerat, no sabem encara com seran les proves que determinaran el nostre accés a la Universitat. Increïble però cert. Malgrat que portem gairebé un mes de curs, l’única informació que tenim és que els exàmens de la PAU se celebraran els dies 11, 12 i 13 de Juny. Ja està. Això és tot.

El Ministeri d'Educació i les conselleries educatives i universitàries competents dels diferents territoris estan mantenint un silenci intolerable. En comptes de presentar els canvis i novetats abans d’arrencar el curs, permetent el nostre professorat preparar bé els continguts acadèmics i garantir que els i les estudiants puguem preparar satisfactòriament aquesta prova, ens trobem que a principis d’octubre encara no sabem RES.

I quan demanem explicacions i sortim als carrers a protestar, com van fer els nostres companys i companyes a Múrcia, ens responen amb una brutalitat policial majúscula. Com és possible que es tracti així a estudiants pacífics? Desenes d’antidisturbis, pilotes de goma, porres i joves a urgències, així és com es respon a les legítimes demandes estudiantils?

És intolerable. No podem permetre que ens tractin com a la dictadura. Exigim judici i càstig per als policies implicats en aquesta intervenció i la seva expulsió immediata del cos, així com la dimissió de la Delegada del govern de Múrcia i del Ministre d’Interior Fernando Grande-Marlaska.

El Ministeri d'Educació i les conselleries educatives i universitàries s’estan rient de nosaltres. Estan jugant amb la salut mental i el futur de desenes de milers d’estudiants, afegint encara més dificultats, estrès i incertesa a una prova l’única raó d’existir de la qual és convertir l'accés a la Universitat en un privilegi de classe.

Per això el Sindicat d’Estudiants, cridem a la vaga als i les estudiants de 2on de Batxillerat i, davant la solidaritat que ja estem rebent per part del conjunt d’estudiants, proposem estendre aquesta convocatòria de vaga del divendres 11 d’Octubre a tots i totes les estudiants de secundària, batxillerat, FP i PFI.

I aquell dia, animem tothom a organitzar accions als instituts i concentracions a les 12h davant de les delegacions, departaments i conselleries educatives i universitàries responsables d’aquesta situació.

L’11 d’Octubre: tothom a la vaga!

Posa’t en contacte amb el Sindicat d’Estudiants per organitzar accions al teu institut i concentracions a la teva localitat!