Descarrega el cartell

Stop suïcidis!

Contra la destrucció de l'educació pública!

Milions de joves patim una epidèmia de malalties mentals sense precedents. Els trastorns d'ansietat i de conducta alimentària, les depressions, una taxa de suïcidis insuportable (una mitjana d'11 diaris!), l'elevadíssim consum de psicofàrmacs… suposen una agressió inacceptable contra el jovent.

Aquesta pandèmia silenciosa és una xacra social derivada d'un sistema capitalista que ens nega la possibilitat de tenir una vida digna. L'atur, la precarietat, els preus de l'habitatge, una educació pública sota atac i que alimenta el fracàs escolar… tenen un efecte gravíssim sobre la nostra salut mental i la de les nostres famílies.

A tot això cal sumar una sanitat pública desbordada i sotmesa a retallades infames. Rebre atenció psicològica als hospitals públics s'ha convertit en una carrera d'obstacles, amb llistes d'espera eternes i centres sense suficients professionals en salut mental. Davant d’aquest col·lapse, ens volen obligar a desemborsar milers d'euros en consultes privades, perquè grans empreses s’enriqueixin a costa del nostre sofriment.

La salut mental no pot ser un privilegi. Per un pla de xoc urgent!

Tots els dies escoltem discursos lacrimògens i promeses que es queden en no res. El govern central i les Comunitats Autònomes parlen molt de l'educació pública i la salut mental, però després dediquen a aquesta emergència social la misèria de 100 milions per a solucionar un problema que requereix milers.

El nostre futur i les nostres vides estan en joc. No podem continuar així. Per això des del Sindicat d'Estudiants cridem tot el jovent a la vaga general estudiantil estatal el 27 d'Octubre i a participar massivament en les manifestacions que organitzarem a les 12h. Només lluitant, amb el suport dels nostres professors i professores i famílies, aixecarem un gran moviment social perquè es prenguin totes les mesures que necessitem per a protegir la nostra salut mental i defensar l'educació pública.

1. Augment dràstic dels recursos en salut mental fins almenys el 15% de la despesa total en salut (actualment és del 5%). Creació de milers de places de psicologia i psiquiatria a l'Atenció Primària, a Hospitals, i a les escoles, instituts i facultats públiques. Per una educació sexual, emocional i de prevenció de suïcidis com a part dels plans d'estudi.
  1. Educació pública 100% gratuïta des d'infantil a la Universitat. Gratuïtat total de llibres de text. Supressió de les taxes acadèmiques a l’FP i la Universitat. Pla d'inversió del 7% del PIB. Ni un euro per a la privada-concertada!
  1. Per un lloc de treball digne en acabar els estudis o subsidi d’atur per a tots els joves. No és possible tenir una bona salut mental amb salaris de misèria i contractes que ens impedeixen tenir vida social.
  1. Nacionalització de la sanitat privada i la indústria farmacèutica. La salut no pot continuar sent un privilegi de classe ni un negoci; han d'estar al servei de les necessitats socials.

MANIFESTACIONS

Catalunya

· Barcelona: 12h Pl. Universitat

· Tarragona: 12h Pl. Imperial Tàrraco