La lluita és l'únic camí!

Descarrega aquí la comunicació del Ministeri d’Educació

Fa uns dies el Ministeri d'Educació i Formació Professional reculava en les seves instruccions del 7 de maig que establien que els i les estudiants becats que renunciessin a la convocatòria de FCT aquest curs, haurien de retornar les seves beques.

De no haver fet marxa enrere, això hauria suposat una autèntica escabetxada per a tots els i les estudiants becades aquest any, ja de per si el sector més vulnerable econòmicament. Un xantatge inacceptable perquè tornéssim els diners de les nostres beques -que ja hem gastat en la nostra formació- si no acceptàvem la decisió de suspendre les pràctiques de la FP aquest curs i les substituíem per un projecte o "activitats associades a l'entorn laboral". Aquesta decisió té conseqüències molt greus per a nosaltres ja que aquestes pràctiques ens atorguen experiència acreditada i ens ajuden en la nostra incorporació al mercat laboral. Negar-nos la possibilitat de fer les nostres pràctiques, suposa devaluar els nostres títols immediatament i limitar les nostres possibilitats laborals.

Precisament per això, des del primer moment en què les direccions dels nostres centres d'estudi ens van comunicar aquesta mesura, ens vam organitzar per respondre contundentment que no acceptàvem aquest atropellament i ho hem denunciat públicament, assenyalant que l'apel·lació que se'ns feia a revocar la renúncia a la convocatòria ordinària de la FCT per no haver de tornar els diners de la beca, era un xantatge obert. Precisament, molts estudiants, alarmats i desesperats per aquesta situació, ja ho havien fet tot i que la seva intenció era cursar-les el proper curs.

Sabem molt bé que el Ministeri d'Educació ha hagut de rectificar fruit d'aquesta pressió i considerem un èxit que hagi fet marxa enrere. No obstant això, cal que el Ministeri d'Educació porti aquesta rectificació fins al final i garanteixi que totes les conselleries certifiquen aquest ajornament de les pràctiques sense que cap estudiant vegi perillar la seva beca, així com que tots aquells i aquelles que ja havien revocat la seva decisió de cursar les pràctiques el proper curs sota l'amenaça de tornar les seves beques, puguin realitzar-les mantenint l'ajuda.

Tal com hem demostrat, l'organització i la lluita són l'únic camí per a aconseguir les nostres reivindicacions. Per això us animem a totes i tots a afiliar-vos al Sindicat d'Estudiants i a defensar el nostre dret a una educació de qualitat. No pararem fins que es posi en marxa un pla de rescat a l'educació pública per defensar la nostra salut i ensenyament públic!

La lluita serveix, la lluita segueix!

Uneix-te a el Sindicat d'Estudiants!