Barcelona: 12h Plaça Universitat (Barcelona) / Tarragona: 12 Hores Plaça Imperial Tarraco / Girona: 12h Plaça Pompeu Fabra / Lleida: 18h davant els Serveis Territorials de Lleida / Tortosa: 12h davant dels Serveis Territorials de Tortosa

Demà dijous 16 de maig el sindicat USTEC-STEs i les federacions educatives de COOO, UGT, CGT i CSC han cridat a la vaga als professors i professores reivindicant la reducció d’una hora de l’horari lectiu i la corresponent contractació de professors i reducció de les ràtios a les classes. Des del Sindicat d’Estudiants volem manifestar tot el nostre suport i solidaritat amb les reivindicacions del professorat.

El govern de Quim Torra, format per JxCat i ERC, manté les polítiques de dretes i de retallades aplicades a l’educació pública per part de Convergència (ara PDeCAT): augment de les taxes universitàries un 66%, imposició de taxes a la FP superior, acomiadament de milers de professors, increment de les ràtios per aula, etc. El Govern justifica la no reversió de les retallades arran del dèficit fiscal, però al mateix temps afirma sense embuts que cal “potenciar i augmentar el finançament de l’escola concertada”. Quina vergonya! Sí que hi ha diners i recursos per l’educació pública, però el govern de Quim Torra els regala a la jerarquia eclesiàstica i als seus amics els empresaris que no consideren l’educació com un dret sinó com un negoci!

La reducció d’una hora de l’horari lectiu que reclamen els sindicats de docents és una promesa que la Generalitat va fer al febrer de 2017 i que encara no s’ha complert. Tal i com des del Sindicat d’Estudiants vam indicar llavors, la desconvocatòria de la vaga educativa de febrer de 2017 que els dirigents sindicals van dur a terme com a gest de bona voluntat després de signar l’acord amb el Govern no ha servit per aconseguir el seu compliment. I és que la pressió als carrers és clau per aconseguir els nostres objectius. De fet, la vaga de demà s’ha acabat convocant després d’infructuosos dies de negociació amb la Generalitat, que no ha volgut acceptar ni les molles, fet que pel que hem pogut conèixer pels mitjans de comunicació hagués portat a la desconvocatòria de la vaga. Per això és fonamental que totes les mobilitzacions en defensa de l’educació pública des del primer moment estiguin orientades d’una manera clara, combativa i contundent, basant-se en la gran força que hem demostrat la comunitat educativa en els darrers anys, com vam tornar a deixar clar el passat 29N amb la gran vaga general del sector públic en la qual vam confluir amb metges i bombers.

Fem una crida a tots i totes les estudiants a mostrar la nostra solidaritat i donar suport actiu a tots i totes les professores, participant en les mobilitzacions convocades arreu del territori.

Des del Sindicat d’Estudiants ho tenim clar: no ens aturarem fins aconseguir la reversió de totes les retallades que pretenen destruir l’educació pública i expulsar els fills i filles de famílies treballadores de l’educació superior. No ens aturarem fins aturar les polítiques de dretes i antisocials del govern de Quim Torra!

Des del Sindicat d’Estudiants refermem el nostre compromís en la defensa de la República catalana, però no una República qualsevol: una que trenqui amb les polítiques d’austeritat capitalistes i serveixi per impulsar la lluita agermanada amb els altres pobles de l’Estat contra la monarquia i el règim del 78. La República catalana que defensem la majoria té educació pública, gratuïta i de qualitat, i assegura l’accés gratuït a  la universitat per als fills i filles de famílies treballadores. La República catalana dels treballadors/es i el jovent per la que lluitem l’aconseguirem amb la mobilització als carrers i amb la unitat de tots els col·lectius que dia a dia lluiten pel dret a l’educació i per uns serveis socials públics i de qualitat, i no pas de la mà d’un Govern que després d’un any ha deixat clar que no té cap voluntat per revertir les retallades.

Les vagues generals i estudiantils d’aquest curs demostren l’enorme força que tenim! Hem estat centenars de milers en les mobilitzacions contra la repressió franquista i el judici farsa i per la república catalana al servei de la classe treballadora; contra la justícia franquista, masclista i patriarcal; contra el canvi climàtic que provoca el capitalisme; i en defensa de l’educació pública. Seguirem fins a vèncer, no ens aturaran! És l’hora de la lluita i l’organització!

Solidaritat amb els nostres professors i professores!

Per unes condicions de treball digne per als nostres professors/es i una educació pública de qualitat!

Organitza’t i lluita amb el Sindicat d’Estudiants!