Galeria de fotos de les mobilitzacions

Aquest matí les aules dels instituts i universitats de Catalunya han aparegut buides arran de la crida a la vaga general estudiantil convocada pel Sindicat d’Estudiants. De nou, el jovent ha tornat a sortir als carrers per a plantar cara a la repressió franquista del Partit Popular, per a deixar clar al bloc del 155 que exigim democràcia i llibertat per als joves i per al poble de Catalunya i que no acceptem aquesta involució antidemocràtica que pretén trepitjar els nostres drets democràtics més bàsics.

Més de vuit mil joves hem sortit des de la Plaça Universitat de Barcelona i centenars en altres ciutats i pobles de tota Catalunya, clamant per l’alliberament dels presos polítics, per la derogació del 155, denunciant la campanya de criminalització i persecució dels CDRs i de tots i totes aquelles que ens hem aixecat contra aquesta ofensiva sense precedents des de la caiguda de la dictadura.

Sabem perfectament que la repressió del PP i els seus aliats (Ciutadans i la direcció del PSOE) i la seva intenció d’humiliar a tot un poble conté un clar missatge no només dirigit als joves i treballadors i treballadores de Catalunya, sinó també a tot l’Estat. Avui empresonen i persegueixen per tenir idees independentistes, però també comencen a fer el mateix contra altres que també s’aixequen i denuncien la corrupció i la injustícia de les polítiques del govern del PP i el paper de la monarquia. Avui són independentistes, rapers, tuiters, joves com els d’Altsasua que són víctimes de muntatges policials, però demà aquestes mateixes mesures seran utilitzades contra els que organitzem vagues estudiantils, mobilitzacions com la vaga feminista del 8M, els pensionistes o la PAH. No podem acceptar-ho! I avui ho hem tornat a cridar amb força als carrers de tota Catalunya, hem sortit a lluitar, com vam fer omplint els carrers del passat 15 d’Abril amb més d’un milió de persones als carrers. Aquest és el camí!

Per aquesta raó des del Sindicat d’Estudiants hem cridat també a la solidaritat dels nostres companys i companyes fora de Catalunya, amb concentracions a Euskal Herria i assemblees i aturades a la resta de l’Estat. A Catalunya i fora de Catalunya el nostre enemic és el mateix. El PP i el bloc del 155 que ens ataca, ens retalla, ens nega una vida digna i a sobre ens vol emmordassar quan sortim a lluitar!

Volem agrair totes les accions de solidaritat amb la nostra vaga que s’han dut a terme a nivell internacional, organitzades pel Comitè per una Internacional dels Treballadors (CIT) i que avui s’han manifestat davant de les ambaixades de Brussel•les, Edimburg, Berlín, Dublín, Londres, Estocolm, Cracòvia i moltes més que han permès que la nostra lluita hagi anat molt més enllà.

Quan ens organitzem i sortim als carrers som molt forts, com vam demostrar l’1 d’Octubre, el 3 d’Octubre en la vaga general històrica que va paralitzar tota Catalunya, com vam tornar a mostrar el 15 d’Abril.

No hi ha repressió que pugui amb tot un poble mobilitzat!  Per això és necessari seguir el missatge que milers de joves hem tornat a cridar avui amb força als carrers: hem de respondre amb contundència amb una vaga general de tots els treballadors i les treballadores i el jovent de Catalunya. Així van aconseguir els nostres pares i avis durant els anys 70 els drets i llibertats, i així és com ho tornarem a aconseguir!

Els carrers seran sempre nostres!

Uneix-te al Sindicat d’Estudiants per a continuar la lluita!