El director de l’INS Joan Brudieu, Xavier Falcó, de la Seu d’Urgell, recentment va intentar instal·lar càmeres de videovigilància a l’interior de les aules del centre. Ha justificat aquesta mesura repressiva argumentant que servirà per resoldre la “conflictivitat” que es produeix a certes classes de l’institut.

El rebuig  i la mobilització immediata dels estudiants i les famílies han pogut revertir la situació obligant a la direcció del centre a fer-se enrere en el seu intent de posar càmeres, enretirant la que s'havia instal·lat en una de les aules. La Conselleria d’Ensenyament del govern de la Generalitat no ha condemnat els fets i ha mirat cap a una altra banda, deixant impune el director, com si aquí no hagués passat res.

Des del Sindicat d’Estudiants exigim la dimissió immediata de Xavier Falcó, un director el pla educatiu i de convivència del qual se centra en la vigilància autoritària i en regalar diners de l’escola pública a empreses privades instal·ladores d’aquest tipus de sistemes de càmeres, en lloc de criticar les retallades i reclamar més inversió per a l’educació pública i equipaments socials per als barris.

Tal i com han assenyalat els companys i companyes de l'Assemblea d'Estudiants del Joan Brudieu, l’actitud d’aquest director pretén criminalitzar-nos. A més, pretén desviar l’atenció del veritable problema: les retallades del govern de Convergència, que ha reduït un 20% el pressupost per a l'educació pública des que governa, mentre segueix regalant diners de tots i totes a aquells que entenen l’educació com un negoci i no pas com un dret. No ho permetrem!

Dimissió del director Xavier Falcó!

No als comportaments antidemocràtics als nostres instituts!