unnamedAvui al Casal Marxista una cinquantena de joves hem participat en l'assemblea de balanç que conclou les 72h de vaga estudiantil convocada pel Sindicat d'Estudiants. En un ambient d'entusiasme hem pogut analitzar a fons l'espectacular mobilització que els estudiants vam protagonitzar ahir, amb més de 100 manifestacions arreu de tot l'Estat i un seguiment de la vaga que va buidar  les aules, deixant palès que clar que podem véncer a Wert i Rigau i els seus plans de destrucció de l'educació pública. Entre els temes destacats hem debatut sobre els mitjans de comunicació- que han intentat amagar descaradament l'èxit de la vaga-, el paper dels equips directius de dretes que han fet tot el possible per a que els estudiants dels instituts no féssim vaga i no sortíssim al carrer, i els següents passos a donar en la lluita. El suport que molts dels nostres professors i pares i mares ens han donat en aquesta convocatòria no és casual, sinó que totes les condicions per a una vaga general de tota la comunitat educativa estan més que donades. També s'ha parlat de la ILP "Per una educació democràtica, laica, gratuïta, no discriminatòria i de qualitat", que el Sindicat d'Estudiants està impulsant juntament amb altres organitzacions tant de l'àmbit educatiu com d'altres sectors socials, i que entenem com una eina complementària a la mobilització als carrers per tal de reivindicar l'educació que volem (www.ilpeducacio.cat).

L'assemblea ha conclòs amb l'afiliació al SE per part de diversos companys que començaran a desenvolupar l'associació estudiantil a nous centres d'estudi, ja que donant un pas endavant en l'organització i la coordinació dels diferents instituts i universitats som encara més forts per a reclamar una jornada potent de vaga general de la comunitat educativa, i aïllar encara més als ja desacreditats ministre Wert i consellera Rigau, i aconseguir finalment la seva dimissió.

Professors i estudiants, units i endavant! Clar que es pot!