Avui 15 de maig a les 12h ha arrancat des de la Plaça Universitat una potentíssima manifestació per commemorar el 76è aniversari de la Nakba, seguir mostrant la nostra solidaritat amb el poble palestí i exigir que s’escoltin les demandes de la comunitat estudiantil contra el genocidi sionista.

El dia ha començat amb diferents piquets informatius, amb columnes d’estudiants en vaga avançant cap el centre de Barcelona, pancartes penjades a les portes de la UB Central, del Raval i de Mundet, la UAB, la UPC de Castelldefels... i també algunes accions reivindicatives als centres d’estudi de secundària, amb lectures de manifest i concentracions als patis.

Hores abans, els companys i companyes de Prou Complicitat realitzat una acció sorpresa davant l’oficina d’ACCIÓ, per demanar que el Govern trenqui relacions amb Israel i deixi de perseguir al moviment solidari amb Palestina. La resposta de la Generalitat ha estat enviar els Mossos i colpejar les persones que pacíficament organitzaven una performance i una ocupació simbòlica del hall. Vergonya!

Mentrestant, la manifestació anava recorrent els carrers de Barcelona. Som més de 1.000 estudiants de la Universitat, acompanyats també per professores i professors, treballadors àrabs, sindicats combatius i plataformes palestines com Samidoun i companyes que impulsen Boicot ICL –la multinacional israeliana que explota les nostres mines i contamina els nostres rius alhora que col·labora amb l’ocupació militar sionista–. La solidaritat que estem rebent és espectacular i especialment volem agrair als i les pensionistes que no només han sortit als carrers amb nosaltres avui, sinó que han omplert l’acampada també amb les seves armilles taronges.

Durant hores hem cantat consignes fins deixar-nos la veu. El Sindicat d’Estudiants i Esquerra Revolucionària hem organitzat un gran bloc on la nostra veu, tant en català, castellà i en àrab, s’ha escoltat amb força: Generalitat, prou complicitat!, visca la lluita del poble palestí, Israel assassina, la Uni patrocina, hay que quemar el sistema por racista y colonial... i moltes més.

Aquest gran dia de lluita és el millor motor per seguir impulsant la solidaritat internacionalista i revolucionària, per seguir sumant més joves i treballadors a les acampades, assemblees i accions de protesta, i una demostració de la força que tenim el jovent i la classe treballadora quan ens posem en marxa. Així mateix també es el millor preludi per la jornada de lluita que viurem aquest cap de setmana a tot l’Estat, i on segur a Catalunya tornarem a ser desenes de milers contra l’apartheid sionista i els Governs occidentals imperialistes i la seva inacció.

Sortim d’aquesta manifestació més convençuts que mai que Palestina vencerà i serà lliure!