Aquesta setmana hem conegut pels mitjans de comunicació que un grapat de famílies de l’Institut El Morell (Tarragona) han denunciat els nostres professors i professores de l’institut al Síndic de Greuges per “adoctrinament” i “divulgar obertament la ideologia independentista”. Tot i que aquestes famílies representen una ínfima minoria al centre, han rebut un enorme ressò mediàtic com a part de la campanya permanent de la dreta espanyolista contra els drets democràtics i l’escola en català, atacant a un dels sectors més mobilitzats contra la repressió franquista.

Mentides i atacs als drets democràtics
Aquestes famílies afirmen que els professors del centre organitzaren una enquesta preguntant als estudiants si eren o no independentistes, i que això és clar forma part d’un pla conscient per marginar els estudiants no independentistes o bé convertir-los a l’independentisme amb obscures tàctiques d’adoctrinament. La veritat és que es tractava d’una enquesta anònima i externa (habitual en molts centres) que constava de desenes de preguntes sobre la llengua, la cultura i altres qüestions, realitzada pel grup de recerca ‘Llengua i Educació’ de la Facultat d’Educació de la UdL i finançat per cert pel Ministeri d’Economia del govern estatal, sens dubte poc sospitós d’independentisme.

També ataquen els centenars d’estudiants de l’institut que vam votar i aprovar massivament exercir el nostre dret democràtic a vaga i secundar la convocatòria de vaga general estudiantil organitzada a tota Catalunya pel Sindicat d’Estudiants els dies 16, 17 i 18, acusant-nos de violents durant el piquet informatiu realitzat el dia 16 fora de l’institut (que fou una acció reivindicativa totalment pacífica i sense bloquejar l’accés a ningú que volgués entrar) i reclamant que els professors ens haurien d’haver prohibit portar estelades en aquesta acció i fins i tot prohibir llegir un manifest. Quin escàndol! Això és un atac salvatge a la llibertat d’expressió!

La dreta espanyolista contra l’escola en català i la comunitat educativa

Les famílies que han redactat aquesta denúncia, plena de mentides i calúmnies, ho han fet a través de l’anomenada “Assemblea per una Escola Bilingüe”, vinculada políticament a Ciutadans, el PP i Societat Civil Catalana, i que més enllà del seu demagògic nom és una eina de la dreta espanyolista més rància per atacar el model d’immersió lingüística i acabar amb el català a les escoles. Una campanya totalment antidemocràtica, ja que el model d’immersió lingüística a Catalunya té el suport de la grandíssima majoria de la societat catalana. Per exemple, les dades del curs 2017-2018 indiquen que únicament 171 famílies van demanar l’escolarització íntegra en castellà, fet que representa un 0,021% dels estudiants a Catalunya.

La vaga estudiantil de meitats d’octubre a l’institut del Morell va ser aprovada democràticament en assemblees i secundada pel 93% dels estudiants del centre. El dret a vaga i reunió és un dret democràtic que fins i tot està recollit legalment a la Llei Orgànica d’Educació. Però tot això a la dreta tant se li fa: el seu objectiu és criminalitzar el moviment estudiantil i la comunitat educativa de Catalunya que ens hem aixecat i protagonitzat mobilitzacions massives i històriques en defensa dels drets democràtics i contra la repressió franquista.

Adoctrinament? Sí, dels franquistes. La lluita continua!

La dreta espanyolista menteix descaradament i acusen d’adoctrinament els nostres professors, però en canvi aproven a Andalusia i a Múrcia l’aplicació del PIN Parental proposat per Vox, que pretén impedir xerrades sobre el que ells consideren “ideologia de gènere”, és a dir, contra la violència masclista i la LGTBIfòbia. Acusen d’adoctrinament els nostres professors però defensen a ultrança el poder de l’Església Catòlica, que controla el 80% dels centres privats i concertats gràcies als milers de milions d’euros que rep cada any de les subvencions de l’Estat i les CCAA, i que adoctrina i escampa la seva ideologia retrògrada també en els centres públics a través de l’assignatura de religió.

El cas del Morell no és un fet aïllat i plou sobre mullat. En l’últim període hem assistit a una furiosa ofensiva de la dreta espanyolista contra el model d’immersió lingüística i els nostres professors en vàries escoles i instituts. La denúncia per part de la Fiscalia de Barcelona contra els professors de l'Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca, acusant-los d'un delicte d'injúries greus pel simple fet de criticar la brutal actuació policial que centenars de milers de persones vam patir l'1 d’Octubre, és un clar exemple de la campanya repressiva de la dreta i la justícia franquista.

Però com vam demostrar l’1 i el 3 d’octubre del 2017, en les Diades, les vagues estudiantils i generals, les marxes per la llibertat i les històriques i massives mobilitzacions de resposta a la sentència del procés, som una aclaparadora majoria social la que defensem els drets democràtics i la nostra ferma voluntat d’exercir el dret a l’autodeterminació. No farem ni un pas enrere!

Desestimació de la denúncia ja!

En defensa dels nostres professors: Aquí s’ensenya a pensar, no a què pensar!

Per vèncer els franquistes i conquerir la república: la lluita és l’únic camí!