Galeria de fotos de la jornada de vaga de dimecres 30

El 30-31 d'Octubre buidem les aules i omplim els carrers contra la repressió i per la república!

La vaga del 30 i 31 d'Octubre convocada pel Sindicat d'Estudiants està sent recolzada massivament. Desenes de milers d'estudiants dels instituts de tota Catalunya ja l'han votat democràticament, i des de primera hora del matí l’aturada s'està estenent amb una enorme força. Les manifestacions organitzades pel Sindicat d’Estudiants per demà dijous a les 12h del matí a totes les capitals catalanes tornaran a demostrar la nostra determinació de lluita contra la repressió franquista, per una república dels treballadors i el jovent que trenqui amb el règim reaccionari del 78 i per la llibertat de tots els presos polítics.

Des que es va conèixer la infame sentència del Procés, el poble de Catalunya ha protagonitzat un aixecament pacífic i massiu pel dret a decidir i contra un règim polític que només sap respondre amb porres, pilotes de goma i empresonaments a les nostres demandes. Les manifestacions multitudinàries que han convocat a milions de persones, entre les quals cal destacar la vaga general massiva el divendres 18 d'Octubre i la mobilització amb més d'un milió de dissabte 26, donen mostres de la profunditat d'un moviment que no serà doblegat per la repressió ni per cap campanya de criminalització per més ferotge que aquesta sigui.

El jovent ha estat al capdavant d'aquest gran moviment com no podia ser d'una altra manera. Un sistema capitalista, i un règim polític que accepta totes les seves regles, que privatitza l'ensenyament i deteriora les nostres condicions d'estudi amb retallades salvatges, ens condemna a la desocupació, als treballs precaris amb salaris miserables, a la manca d'habitatge públic i ens tanca qualsevol horitzó d'un futur digne... només sap emprar la violència més brutal contra aquells que ens manifestem pels nostres drets. Aquest sistema i aquest règim no tenen cap legitimitat per a nosaltres.

Per això, des del poder econòmic i polític se'ns criminalitza d'una manera vergonyosa, ocultant realment qui exerceix la violència sistèmica contra el jovent. I en aquesta campanya de criminalització, ara es dediquen hores a les televisions, portades de diaris i tertúlies radiofòniques als enfrontaments que es van produir a la Universitat Pompeu Fabra entre piquets d'estudiants que cridaven a la vaga indefinida i altres que volien entrar a fer classes.

Aquests mateixos mitjans s'han preocupat molt de minimitzar les nostres grans mobilitzacions del 17 i 18 d'Octubre, quan centenars de milers d'estudiants vam prendre els carrers pacíficament i vam buidar instituts i facultats. Només es dedica uns segons en els reportatges televisius i unes poques línies en les informacions de la premsa. Això és informar veraçment del que preocupa al jovent català? Quan centenars de milers estem als carrers protagonitzant una mobilització sense precedents, la seva repercussió en els mitjans de comunicació és menor que qualsevol episodi frívol de la vida d'una model o d’un cantant de moda. Tan sols els interessa mostrar una foto fixa de contenidors cremats. És una vergonya!

Des del Sindicat d'Estudiants rebutgem aquest tractament desigual, aquest mètode hipòcrita d'explicar la realitat que té una clara funció política: desprestigiar la nostra lluita i criminalitzar-la.

Com a organització d'esquerres, combativa i compromesa amb la causa de la república i el dret a l’autodeterminació, el Sindicat d'Estudiants es basa en mètodes democràtics. Els nostres militants i activistes mai es posen caputxes ni es cobreixen la cara. No tenim res a amagar. El nostre programa és clar i mai l’hem ocultat. I les nostres mobilitzacions no es decreten burocràticament, sinó que es construeixen mitjançant la participació democràtica, en assemblees que debaten i voten la vaga a les classes, mitjançant la distribució de desenes de milers de fulls on exposem les nostres raons i la convicció que la nostra causa és justa. Mai hem recorregut a altres mètodes excepte als arguments per convèncer, fins i tot als companys indecisos o que tenen dubtes sobre com cal lluitar.

Rebutgem frontalment aquesta nova campanya d'intoxicació i criminalització contra el moviment estudiantil, i diem alt i clar que ni el govern del PSOE, ni els seus aliats "constitucionalistes" de la dreta reaccionària (PP, VOX i Cs), ni els infiltrats policials, aturaran amb aquestes maniobres la indignació del jovent i el poble de Catalunya. Aquesta lluita és justa i la guanyarem!

Totes i tots a la vaga estudiantil i a omplir els carrers en les manifestacions de demà dijous a les 12h, de manera pacífica i massiva!