Manifest d’estudiants de la URV

Els estudiants de la URV ens hem començat a mobilitzar en recents concentracions en defensa del poble palestí, condemnant l'ocupació i l'apartheid que l'Estat d'Israel imposa des de fa setanta-sis anys. Instem a la Universitat a no contribuir a la perpetració del genocidi sionista envers Palestina i a tots els crims de guerra que ha comès violant els drets humans i tractats internacionals.

Tenim clar que els i les estudiants tenim una responsabilitat, de prendre iniciativa al costat de la població palestina en la seva resistència i supervivència davant el neocolonialisme i l'ocupació del territori palestí –que fins i tot és il·legal des del punt de vista del “dret internacional”–. Estem al costat del dret humanitari i els drets humans. Volem insistir en la desprotecció de Palestina cap a les violacions de drets humans de l’Estat d’Israel, no només en l'àmbit territorial, sinó en drets bàsics com l’alimentació o tractament mèdic.

Exigim a la Universitat que es comprometi per escrit q no establir cap relació, acord o conveni amb institucions israelites fins que no acabi la violació dels drets humans del poble palestí. A més a més, demanem a la Universitat a finalitzar qualsevol relació amb institucions que reprimeixen els moviments propalestins, i les col·laboracions i contractes amb empreses còmplices dels crims de guerra i violacions dels drets humans.

Esperem que aquesta protesta no quedi buida i vetllarem perquè Palestina no quedi ni silenciada ni oblidada.

Això, només és el principi.

Signem aquest manifest companys i companyes de: Primer i Segon de doble grau de Dret i RRLL-HH | Segon de Dret | Primer de RRLL-HH | Primer, Segon, Tercer i Quart de Treball social | Quart filosofia anglesa | Sindicat d’Estudiants