Llegeix aquest article en àrab

Dimecres 15/05: Barcelona 12h Plaça Universitat

Manifestacions unitàries 18/05: Barcelona | Barcelona (SE) | Reus

El govern criminal ultradretà i sionista de Netanyahu ha decidit començar els bombardejos i la invasió de Rafah, on s'amunteguen 1,7 milions de palestins. Israel ha pres el pas fronterer, davant la vergonyosa passivitat del corrupte govern egipci, tallant l'única entrada a Gaza que continuava operativa.

Segons Nacions Unides, en aquest moment només queda combustible per a unes hores, fet que suposarà una nova matança, paralitzant els pocs hospitals que encara queden en peu –plagats de ferits i moribunds–, agreujant la fam i paralitzant l'escassa infraestructura per a obtenir aigua. El genocidi continua a tota màquina amb l'aval dels EUA i la UE.

Però al mateix temps que això ocorre, les i els estudiants a tot el món estenem el moviment de solidaritat amb el poble palestí, l'epicentre del qual es troba als EUA. Els intents de desallotjament dels campus amb una enorme violència per la policia de Joe Biden, han acabat fracassant. Els estudiants han reocupat part de les universitats desallotjades, i han expulsat les forces repressives.

Unes acampades que s'estenen arreu: a l’Amèrica Llatina; a desenes de ciutats britàniques; a Amsterdam, on la policia i l'extrema dreta s'han ocupat a fons sense èxit; a Viena; a Berlín; a nombroses ciutats a Itàlia, Suècia, Bèlgica o França, o aquí a l'Estat espanyol. Unes acampades que a poc a poc són de nou acompanyades de mobilitzacions massives, impulsant-se una jornada de lluita simultània, coordinada, per tota Europa al llarg de la setmana vinent.

Aquest és el camí. La lluita de masses internacional. Cal ocupar els carrers de tot el món! Només així podrem frenar el genocidi sionista. Des del Sindicat d’Estudiants cridem el jovent a sortir massivament als carrers en les mobilitzacions del dissabte 18 i el diumenge 19. Al govern de Pedro Sánchez i PSOE-Sumar els hi diem que ja n’hi ha prou de complicitat. No ens aturarem fins que no es trenquin relacions comercials, diplomàtiques i militars amb l’Estat assassí d’Israel!

Per això el Sindicat d’Estudiants animem a formar comitès de solidaritat i organitzar accions de suport al poble palestí a instituts i facultats, especialment el dimecres 15 (Dia de la Nakba (*)), per a preparar amb més força que mai les manifestacions unitàries dels dies 18 i 19.

Us proposem algunes idees:

1. Participar en les acampades universitàries.
  2. Realitzar aturades a les 12h en el torn de matins i a les 18h en el torn de tardes, a l’hora del pati o quan pugueu organitzar-les: fer una concentració a la porta de l’institut o al pati i llegir un manifest, recórrer els carrers del barri o del poble, acudir o fer una marxa fins a una de les acampades universitàries... A Barcelona ens concentrarem a les 12h a la Plaça Universitat.
  3. Fer pancartes i murals i penjar-les a l’institut i facultat (reixes, façanes, passadissos, pati…). Podem escriure frases com “Alto al genocidi a Gaza”, “Gaza no estàs sola”, “Les estudiants de l’institut / facultat X amb Palestina”, “Solidaritat amb el poble palestí”, “Prou complicitat. Prou vendre armes a Israel”, “Trencar relacions amb Israel ja!”
  4. Empaperar els nostres centres d’estudi i barris amb cartells de suport. Descarrega’ls aquí: 1 | 2.
  5. Organitzar una assemblea, acte o xerrada per a establir un comitè de solidaritat i anar a les manifestacions del 18 i 19 amb pancartes i cartells. Podem animar els nostres professors i professores a participar-hi.
  6. Gravar vídeos i fer fotos de suport i moure-les per xarxes socials.

Necessitem continuar impulsant i enfortint el moviment de solidaritat amb el poble palestí. Les acampades són un nou pas en aquesta direcció, però és necessari estendre la lluita al moviment obrer i els centres de treball, tornant a posar sobre la taula la consigna d'aturades i de la vaga general per a frenar el genocidi. Des dels moviments socials, des del sindicalisme alternatiu i combatiu que no es resigna i lluita, hem de fer un pas al capdavant i frenar aquesta barbàrie sense fi.

Vols organitzar alguna acció al teu institut o facultat i necessites ajuda o suport? Contacta’ns per whatsapp!

Podeu enviar-nos les fotos i vídeos dels actes, assemblees o accions que organitzeu per whatsapp al 629 467 550 o per mail a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. (Catalunya) i al 685 098 482 o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. (País Valencià). O també per les nostres xarxes. La lluita ha de continuar! Uniu-vos al Sindicat d'Estudiants aquí!

Aturem el genocidi. Free Palestine!

--

(*) Nakba: “catàstrofe” o “desastre”. El “Dia de la Nakba” evoca la fugida i expulsió de milers i milers de palestins i palestines arran de la creació de l’Estat d’Israel el 1948.

--

MANIFESTACIONS

Catalunya

• Barcelona: Dissabte 18 de maig a les 17h a Jardinets