Dimissió immediata de Concepción Dancausa, delegada franquista del Govern del PP!!!

El Partit Popular, el mateix que fa uns dies projectava sobre la façana de l’església d’un poble de Toledo les imatges del dictador feixista Francisco Franco i del cap de la Gestapo nazi Heinrich Himmler en d’un acte "cultural", ha prohibit les estelades a la final de la Copa del Rei entre el Barça i el Sevilla. Per a fer-ho efectiu, la policia escorcollarà tots els aficionats a l'entrada de l'estadi Vicente Calderón, on es celebrarà el partit, per impedir que puguin introduir aquesta "perillosíssima bandera" a la grada. Una bandera que és legal i representa a milers de catalans com un símbol de la reivindicació dels drets democràtics i que el PP intenta criminalitzar i identificar amb la violència i el radicalisme mitjançant mesures d'aquest tipus.

És totalment inacceptable que s'intenti prohibir l'estelada amb arguments a favor de la convivència i la democràcia. Però ja coneixem molt bé la "democràcia" que defensa el PP: la de la Llei Mordassa, la d’empresonar sindicalistes i activistes socials per defensar els seus drets o la de negar-se a jutjar a coneguts torturadors de la dictadura franquista. Se'ls veu el llautó i no poden evitar que és faci evident constantment el seu ADN franquista, malgrat els intents de mostrar-se com uns demòcrates. No s'ho creu ningú!

El Partit Popular fa honor així al seu passat, que molts cops intenta amagar. Aquest passat que el vincula amb els 40 anys de dictadura franquista; amb la persecució, tortura i assassinat de milers de joves i treballadors que varen revelar-se contra el feixisme en tot l'Estat espanyol; amb la repressió salvatge dels que parlàvem la nostra pròpia llengua a Catalunya, Galicia i Euskadi, i reivindicàvem els nostres drets democràtic-nacionals; amb l'explotació d'aquella mà d'obra esclava republicana que va enriquir a molts dels seus actuals empresaris amics i que va donar lloc a la monstruositat del "Valle de los Caídos". Són els mateixos que van prohibir la senyera i van clausurar el Camp Nou al 1925, sota la dictadura de Primo de Rivera, o que van destruir el camp de futbol de l'Europa pel seu catalanisme en entrar al final de la guerra a Barcelona. Sí, aquest és el Partit Popular!!

La Delegada del Govern a Madrid, Concepción Dancausa, amb aquesta actuació fa honor a aquest passat esmentat, que és el passat de la seva pròpia família. El seu pare, Fernando Dancausa de Miguel, era un conegut falangista i fundador de la Fundació Francisco Franco. Va ocupar diversos càrrecs durant la dictadura com el d'Alcalde i President de la Diputació a Burgos, ciutat on centenars de lluitadors antifranquistes van ser torturats i empresonats; a més a més va ser diputat de les Corts franquistes. Un currículum familiar fet a mida de la rància dreta espanyolista i coherentment completat per la seva filla, que alhora que prohibia les estelades a la final de la Copa del Rei, autoritzava una manifestació racista i xenòfoba del col·lectiu neonazi "Hogar Social Madrid". Un grup feixista conegut de sobres per les seves constants agressions i pallisses a immigrants i militants de l'esquerra a diverses ciutats, entre elles Madrid. Aquí veiem el veritable tarannà del PP, prohibint símbols democràtics, com les estelades, vinculades a la lluita per les llibertats democràtiques, i permetent símbols i manifestacions feixistes, vinculades a règims salvatges amb intencions d'exterminar a milions de persones.

Tots sabem com han campat i segueixen campant com volen nombrosos grups neonazis i feixistes en els estadis de futbol, responsables de brutals agressions i assassinats, com el d'Aitor Zabaleta fa més de 15 anys. El mateix "Frente Atlètico", la penya nazi a la qual pertanyia l'assassí, va continuar realitzant càntics a l'estadi burlant-se de la mort d'Aitor Zabaleta i lloant el seu assassí, sense que es jutgés ni s'obrís cap procés contra aquesta penya, els seus integrants o el propi Club. A l'últim Barça-Madrid van ser els representants del club madrileny els que van "advertir" als aficionats que no podien mostrar cap símbol nazi. On estava el Govern per registrar i escorcollar els assistents i garantir l'aplicació de la Llei de l'Esport? Ja n'hi ha prou de tractes privilegiats a feixistes i neonazis!! Així és la democràcia del PP!!

El PP suposa una autèntica amenaça per als drets democràtics. Avui prohibeixen l'estelada, i demà serà la bandera republicana, una bandera vermella o un símbol anarquista. Avui és la Llei Mordassa, demà serà una manifestació, un acte o un míting polític, i demà passat una vaga estudiantil. És un partit que té l'autoritarisme i la repressió en el seu codi genètic. Hem de fer-lo fora com més aviat millor!! Hem de derrotar la dreta a les urnes i als carrers!!