Des de dissabte passat 5 de març, el company Diego Cañamero es troba en recerca i caputura per no haver-se presentat el 18 de febrer a un judici per participar en els piquets informatius de la vaga general del 29-S. Al llarg dels seus 35 anys de vida el SOC ha destacat per la defensa dels drets dels treballadors i contra la desoladora situació d'atur a la qual s'enfronten milers de jornalers en tota Andalusia, mantenint una pràctica sindical combativa i de classe: manifestacions, vagues, piquets, marxes, assemblees, ocupacions de finques de terratinents, etc.; destacant les dues vagues generals de la serra de Cadis i la serra Sud de Sevilla de 2010 i la tremenda vaga de la taronja a Palma del Riu al novembre de 2009. La lluita lliurada pel moviment jornaler en defensa de les famílies treballadores a Andalusia, acuitades per la sobreexplotació i l'atur, està sent resposta pel govern del PSOE amb repressió, empresonaments i judicis. Una ofensiva  salvatge contra els drets democràtics que s'ha concretat en 400.000 euros en multes contra el SOC-SAT, fiances i sancions, 300 militants obrers processats o multats i peticions de presó que ascendeixen a 41 anys i 9 mesos, per lluitar contra l'atur i per un futur digne.

El passat 29 de setembre en una nova volta de rosca repressiva, el company Diego Cañamero va ser imputat per “atemptar” contra els drets dels treballadors, quan l'únic “delicte” que ha comès el company és ser un dirigent sindical honest i conseqüent participant en un piquet informatiu per animar als treballadors a secundar la vaga general del 29 de setembre. Una vegada més queda al descobert el caràcter de la justícia burgesa: posant-se al servei de la patronal criminalitzant a sindicalistes per participar en un piquet informatiu i argumentant cínicament que això és un delicte contra el dret al treball, mentre en  l'Estat Español hi ha gairebé cinc milions d'aturats.

Aquest atac al company Diego Cañamero no és un atac aïllat, és un intent més de donar un escarment als treballadors i organitzacions obreres més lluitadores i combatives. La criminalització dels sindicats per part de la dreta i els seus mitjans de comunicació, la sentència declarant il·legal la vaga de Metro de Madrid, les veus a favor d'una nova llei de vaga que endureixi penalment l'exercici d'aquest dret i els intents per acabar amb la negociació col·lectiva en benefici dels empresaris, suposa una ofensiva brutal contra els drets democràtics de la classe obrera. Per això, no podem permetre cap atac contra cap sindicalista.

Des del Sindicat d'Estudiants i el Corrent Marxista Revolucionària Militant volem mostrar tot el nostre suport i solidaritat amb Diego Cañamero i el SOC-SAT, i fem una crida a tots els treballadors, sindicats i organitzacions de la classe obrera per exigir i lluitar per la retirada de tots els càrrecs contra Diego Cañamero i els militants del SOC-SAT.