Ahir dissabte 25 de maig el moviment No Esteu Soles es va tornar a fer escoltar a Badalona. El Comitè de Mares contra la violència sexual a Badalona, Lliures i Combatives i el Sindicat d'Estudiants, juntament amb les companyes professores d'USTEC-STEs, acompanyades per activistes feministes i socials i sindicalistes combatives de la ciutat, vam celebrar una concentració dins del Centre Comercial Màgic per a seguir denunciant l’abandonament institucional cap a les víctimes de les violacions i exigir un punt lila a l’interior del centre comercial.

La nostra acció va ser totalment pacífica, desplegant pancartes feministes i cantant consignes amb els nostres megàfons de suport a les víctimes. Teresa Prados, portaveu i mare d'una de les joves violades grupalment en els banys d'aquest centre comercial, va llegir el manifest per a reivindicar mesures urgents, ja que ha passat més d’un any i tot continua igual.

Ràpidament, els guardes de seguretat del centre comercial van decidir tractar-nos com a delinqüents, trepitjant la nostra llibertat d’expressió i protesta, i agredir-nos físicament. Quatre energúmens (dos de l’empresa Davos, un de Prosegur i un altre del Pull&Bear) atacaren violentament en Borja Latorre, secretari general del Sindicat d’Estudiants a Catalunya, colpejant-lo i empenyent-lo contra un aparador; l’esposaren, emportant-se’l pels passadissos interns privats del centre comercial amb cops i intimidacions, i retenint-lo il·legalment. Aquest company, i també altres joves, tenen contusions importants. Aquesta actuació, no només és profundament indignant, sinó completament il·legal.

Aquesta és la seguretat en la que hem de depositar la nostra confiança si ens passa alguna cosa al centre comercial? Ens podem imaginar la por que van sentir les víctimes de les agressions quan van demanar auxili a aquests goril·les d’extrema dreta i van ser ignorades.

Però no ens callaran. Si l’empresa Davos –encarregada general de la seguretat del Màgic i la que està tenint una actitud més bel·ligerant contra el moviment No Esteu Soles–, la direcció del CC Màgic o l’Ajuntament de Badalona es pensen que podran silenciar la nostra lluita a cop de porra, estan molt equivocats. Avui ho han deixat clar: al Màgic es pot violar impunement, però no es pot organitzar una concentració feminista pacífica per a demanar suport a les noies agredides.

Per descomptat, denunciarem aquest episodi de violència contra les que ens manifestem pacíficament, tant judicialment com de forma pública.

Volem agrair a totes les persones que ahir van tornar a defensar amb nosaltres una Badalona lliure d’agressions masclistes, tant les i els que heu participat en l’organització de la concentració com les que passejàveu pel centre comercial i us heu quedat donant-nos suport.

No deixarem d’alçar la nostra veu per les víctimes, contra els feixistes i matons que ocupen els nostres espais d’oci i aquest sistema que només ens ofereix salvatgisme.

Ens volen callades i submises, ens tindran als carrers lluitant!