Contra la repressió estatal i policial, mobilització i organització

Una onada de solidaritat recorre tots els territoris exigint la llibertat per a Pablo Hasel. Desenes de manifestacions i concentracions amb milers de participants han clamat per la fi de la repressió judicial i policial franquista, de la criminalització contra els que lluitem, l'amnistia per a tots els presos polítics i la fi de les lleis d'excepció que suprimeixen la llibertat d’expressió.

La mobilització ha fet possible també un manifest signat per més de 200 artistes, músics, escriptors, actors... que han reclamat la llibertat d’en Pablo denunciant l'amenaça que plana sobre tots i totes: "Som conscients que, si deixem que en Pablo sigui empresonat, demà poden anar a per qualsevol de nosaltres, així fins a aconseguir fer callar qualsevol sospir dissident".

La lluita també ha tingut l'efecte d'obligar els diputats d’Unides Podem a presentar una proposició de llei per a derogar els delictes per injúries a la corona i enaltiment del terrorisme. Una mesura que arriba tard i que no ha anat acompanyada per part de cap crida pública a participar en les mobilitzacions d'aquests dies.

Des d'Esquerra Revolucionària i el Sindicat d'Estudiants volem manifestar una vegada més la nostra solidaritat incondicional amb Pablo Hasel i amb totes les víctimes de la repressió estatal i policial. La lluita per les llibertats democràtiques, en un moment en què aquestes es veuen amenaçades, amb empresonaments, judicis aberrants, il·legalització de manifestacions d'esquerres... és una tasca que ens incumbeix a tots els que aspirem a la transformació de la societat. El capitalisme és incompatible amb l'autèntica democràcia amb justícia social.