L’activitat de la subcomissió al Congrés dels Diputats per a l’elaboració del Pacte Educatiu s’ha convertit en una mascarada patètica, una maniobra més per a justificar una política de persecució implacable contra l’ensenyament públic. Tant el Partit Popular com Ciutadans segueixen obstinats a dur a terme les seves polítiques classistes i privatitzadores en l’àmbit educatiu, i han tornat a menysprear les reivindicacions que des de la Marea Verda i Marea Groga hem exigit sense descans als carrers durant aquests anys.

Amb el nou nom de "Pacte Educatiu", el govern del PP i Ciutadans intenten assegurar la continuïtat de la LOMCE i la política salvatge de retallades a l’ensenyament públic. Parlant de "consens" pretenen rentar-se la cara i enganyar a la comunitat educativa perquè aquesta accepti unes receptes que han destruït el dret a l’educació pública de milions d’estudiants provinents de famílies treballadores.

També cal assenyalar el paper lamentable que en aquesta comissió parlamentària està jugant el PSOE. Com en molts altres aspectes, lluny de complir amb les seves promeses anteriors -quan amb la boca petita es sumava al crit de derogació de la LOMCE-, tornen de nou a donar cobertura a les polítiques del PP.

Des del Sindicat d’Estudiants considerem una mofa completa a la comunitat educativa aquesta nova argúcia per imposar-nos el model privatitzador, elitista i sexista de l’educació que defensen PP i Ciutadans a través de l’anomena’t "Pacte Nacional per l’Educació". Cal que la Plataforma per la Defensa de l’Ensenyament Públic, els sindicats del professorat i les organitzacions de mares i pares, es desmarquin immediatament d'aquest Pacte, es neguin a donar cap tipus de suport a aquest frau, i facin una crida a l’organització de noves mobilitzacions en defensa de l’ensenyament públic. Qualsevol suport, directe o indirecte, a aquesta maniobra de la dreta i dels seus aliats polítics representarà, a la pràctica, una traïció a la lluita dels estudiants, els professors i professores, i els pares i mares que s’han mobilitzat durant aquests anys de manera exemplar.

El "Pacte Educatiu" que necessitem ha estat expressat en nombroses vagues educatives i manifestacions massives i passa, ineludiblement, per posar en pràctica les legítimes reivindicacions de la comunitat educativa:

1. Derogació de la LOMCE. Derogació del decret del 3+2.
2. Augment dràstic dels pressupostos per a l’ensenyament públic (7% del PIB). Ni un euro de diners públics per a l’ensenyament privat-concertat. Ensenyament públic de qualitat i gratuït, des de l’escola infantil fins a la universitat.
3. Increment de les beques fins a garantir per al proper curs la gratuïtat real de l’ensenyament universitari als joves de famílies treballadores.
4. Contractar immediatament als 30.000 professors acomiadats pels governs del Partit Popular. Rebuig total del "MIR" per als docents, un intent descarat de precaritzar encara més la carrera docent.
5. Fora la religió de les aules. Prou de propaganda sexista i homòfoba a l’educació pública.

No ens quedarem de braços creuats mentre ens imposen per la porta de darrere les mesures franquistes i classistes que a aquest govern tant li agraden. Per això des del Sindicat d'Estudiants anunciem que respondrem a aquesta agressió de Rajoy i Rivera amb un calendari de mobilitzacions i vagues estudiantils contundents.