El proper 17 de maig és el Dia Internacional contra l'Homofòbia, la Bifòbia i la Transfòbia. Des de Lliures i Combatives i el Sindicat d'Estudiants animem tots, totes i totis les estudiants a organitzar lectures d'aquest manifest en les seves classes, concentracions a l'hora de l'esbarjo, penjar banderes, pancartes i murals, i tota mena d'accions reivindicatives que ens permetin dir alt i clar que volem unes aules lliures de violència contra el col·lectiu LGTBI.  Volem ser el que som!

Podeu enviar-nos totes les fotos i vídeos que feu aquell dia a través de les nostres xarxes socials o al correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

***

Aquest 17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBIfòbia, volem seguir denunciant la violència insuportable que patim les persones LGTBI en tots els àmbits de la nostra vida.

Els atacs i la discriminació són constants. A l'Estat espanyol es calcula que al voltant de 280.000 persones han patit agressions per la seva orientació o identitat sexual en algun moment dels últims cinc anys. El 27,5% ha estat discriminat. El 8,6% ha patit violència física o sexual. I això són només les dades a les quals tenim accés. La realitat és inimaginable. És intolerable, asfixiant i esgotador.

Malgrat l'avanç social evident que existeix respecte als drets LGTBI, especialment entre el jovent, el discurs reaccionari de l'extrema dreta de Vox i del Partit Popular està darrere de l'augment dels discursos d'odi, que han crescut un 34%, de la violència –2022 va registrar un 70% més d'agressions en espais públics respecte a anys anteriors– i també de l'assetjament a les nostres aules, que el pateix el 60% de la comunitat LGTBI.

La seva persecució constant, la seva ideologia retrògrada, homòfoba i medieval, que escampen des de les institucions, a les xarxes socials i els platós de televisió, i les seves retallades allà on governen, converteixen les nostres vides en un veritable infern.

Quan Abascal i companyia diuen que estem malalts o que estan molt preocupats per "l'augment de l'homosexualitat i la transsexualitat", ens col·loquen en una diana perquè la seva base social vingui a atacar-nos. Quan la justícia patriarcal condemna a anys de presó els activistes que van protestar contra l'autobús trànsfob d'Hazte Oír, el que fa es enviar un missatge molt perillós. Quan retallen lleis, quan legislen que tornin a existir les teràpies de conversió, quan prohibeixen i censuren llibres sobre els nostres drets, quan parlen de l'adoctrinament LGTBI i exigeixen que hi hagi un Dia de l'Orgull Hetero... amb tot això, el que fan és marcar-nos com l'objectiu perquè d'altres vinguin a per nosaltres.

Aquest és el veritable rostre de la dreta i l'extrema dreta, de les sectes catòliques i la jerarquia de l'Església. Posen en la diana el col·lectiu LGTBI, les dones, els immigrants, els treballadors i treballadors en general perquè retrocedim als anys 40, per enviar-nos de nou a l'armari, a casa, a viure la nostra sexualitat amb por, vergonya i en silenci, com tantes i tantes persones van patir durant la dictadura franquista.

No ho permetrem. No permetrem que la seva violència LGTBIfòbica i feixista entri a les nostres aules i campi lliure pels carrers. El jovent LGTBI, les lesbianes, gais, bisexuals, trans... tenim clar que només podrem frenar l'avanç de l'extrema dreta amb la lluita als carrers.

Som antifeixistes, sí. Però també, com cada 17 de maig, hem d'assenyalar que la dreta compta amb un soci molt fiable a les files del PSOE perquè aquest discurs trànsfob i LGTBIfòbic s'obri camí. El Govern podrà dir-nos les vegades que vulgui que estan del nostre costat, però si ataquen furibundament la Llei Trans, defensen sentències judicials patriarcals, voten lleis amb la dreta i col·loquen una trànsfoba convençuda al capdavant de l'Institut de les Dones... són més a prop del Partit Popular i Vox, que del moviment LGTBI combatiu.

No podem esperar més. Les nostres vides en depenen. Volem ser el que som a les nostres aules, volem educació sexual inclusiva i que hi hagi recursos suficients a l'escola pública per lluitar contra l'assetjament escolar. Volem que es depuri l'aparell de l'Estat i la judicatura de franquistes. Volem justícia real per a les víctimes i que hi hagi càstigs exemplars als qui ens ataquen. Volem tenir garantit el dret a un habitatge, a una ocupació, a una sanitat pública digna per a totes. Que es derogui la Llei d'Estrangeria i la Llei Mordassa.

No permetrem que aquest sistema capitalista i patriarcal ens aixafi. La nostra força és als carrers, com demostrem cada 8 de març, cada Dia de l'Orgull LGTBI, quan sortim a lluitar pels serveis públics o contra el genocidi sionista a Palestina.

Volem ser lliures, volem drets i dignitat. I no deixarem de lluitar fins a aconseguir-ho. Enviem la LGTBIfòbia i l'extrema dreta a les escombraries de la història!