Avui 9 de Març més 15.000 persones ens hem manifestat pels carrers de Barcelona en la manifestació unitària convocada pel Sindicat d’Estudiants i la resta d’organitzacions de la comunitat educativa integrades en la plataforma en defensa de l’educació pública.

Durant la mobilització ha estat molt present la importància de seguir lluitant als carrers de forma unida: els estudiants amb els nostres professors i pares i mares. Després de la victòria històrica contra les revàlides franquistes que vam aconseguir a través de les vagues estudiantils convocades pel Sindicat d’Estudiants al inici de curs (26O i 24N),  des del SE considerem que cal enfortir la mobilització per tal d’aconseguir l’eliminació completa de la Llei Wert, i sens dubte aquesta vaga de la comunitat educativa és un pas molt important.

Punxa aquí per veure la galeria d'imatges de la vaga 9M a Catalunya

Els i les estudiants fills de treballadors sabem que l’objectiu del govern central i de la Generalitat és expulsar-nos de la universitat, i per això hem deixat clar la nostre oposició al Decret 3+2, que vol imposar-nos el PP i que Convergència (ara PDeCAT) pretén aplicar el curs vinent a totes les universitats catalanes.

A més, també hem reclamat la retirada de la LEC, que fou i és rebutjada massivament per vagues generals de tota la comunitat educativa i que la Generalitat utilitza per aplicar les retallades educatives a Catalunya, incloent les privatitzacions i l’acomiadament dels nostres professors.

La manifestació d’avui a Barcelona i les que s’han produït a desenes de localitats de l’Estat (on han participat en total més de 200.000 persones) demostren sense cap mena de dubte la voluntat de lluita de la comunitat educativa. L’educació pública va ser una conquesta de la mobilització social als carrers, i aquesta és la clau per a defensar-la i per a reclamar que els diners de tots i totes que ens roben els banquers i els governs corruptes al seu servei vagi destinat a reduir la massificació, readmetre als 32.000 professors acomiadats, als 100.000 estudiants expulsats de la universitat per no poder pagar les taxes universitàries i per dignificar la FP augmentant el nombre de places i recursos i evitar els 20.000 estudiants no admesos en els darrers dos cursos. Estudiants, professors i pares i mares ho hem deixat clar: no volem cap pacte amb aquells que estan destruint l’educació pública! L’únic pacte possible passa per la derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3+2!

A les manifestacions d’avui han participat activament els companys i companyes dels estibadors, les kellys, treballadors de Coca-Cola i molts altres col·lectius que estan duent a terme una lluita exemplar en defensa dels drets laborals i unes condicions de vida digne per a les famílies de classe treballadora.

Durant aquests darrers anys ens hem mobilitzat la marea educativa, sanitària, els treballadors de Coca-Cola, de Panrico, els estibadors, les kellys, els treballadors de Movistar, de la PAH i desenes i desenes de sectors en lluita. Ja hem aconseguit victòries molt importants, com la retirada de les revàlides franquistes i de la llei antiavortament del PP, hem frenat centenars de desnonaments i hem aturat privatitzacions d’hospitals a moltes zones.

Des del Sindicat d’Estudiants considerem que cal generalitzar aquestes victòries, i enfortir la mobilització de tots els sectors en lluita, unint les diferents reivindicacions en una gran vaga general d’estudiants i treballadors en defensa de l’educació i la sanitat públiques, dels drets laborals, contra la pobresa energètica i en defensa d’un habitatge per a tots i totes.

Els dirigents sindicals de CCOO i UGT han d’abandonar la pau social, ja que sense lluita als carrers a les taules de negociacions amb el govern només es poden pactar retrocessos. La recent victòria de la marea blanca a Andalusia marca el camí, i les enormes mobilitzacions en defensa dels refugiats, contra la opressió masclista i contra les retallades educatives indiquen la disposició total a la lluita de la classe obrera. És necessari impulsar la rebel·lió social contra el govern de Rajoy i Puigdemont! Tenim força! Sí que es pot!

Per una vaga general de tots els sectors en lluita!

Afilia’t al Sindicat d’Estudiants! Organitzats som més forts!