Als pares i27marzcatal mares dels alumnes de l'IES Rafael Casanova

Als professors de l'IES Rafael Casanova

PROU REPRESSIÓ A L'IES RAFAEL CASANOVADE SANT BOI DE LLOBREGAT
EL NOSTRE DRET A VAGA NO ES TOCA

Des del Sindicat d'Estudiants hem convocat dos dies de Vaga General d'Estudiants a tot l'Estat durant els dies 26 i 27 de Març. Els motius d'aquesta mobilització són els d’oposar-nos a les brutals retallades aprovades pel Govern contra l'ensenyament públic, la finalitat de les quals és el definitiu desmantellament de l’educació pública tal i com la hem conegut. També convoquem aquesta jornada de mobilitzacions contra la recent contrareforma educativa aprovada pel ministre Wert, i que suposarà l'expulsió de milers de joves, fills de famílies treballadores, del sistema educatiu, amb les conseqüències que això tindrà de cara al nostre futur el dia de demà. Des del Sindicat de Estudiants no ens resignem a que ens treguin tots els drets que tant de temps costà conquerir i, per això, a més de a l'àmbit educatiu, estem al costat dels treballadors en la lluita contra els constants plans d'ajust aprovats per el Govern (Panrico, Coca-Cola, etc).

Descarrega l'octaveta en PDF

Quan hem posat en marxa la mobilització, repartint milers de fulls en els centres d'estudi i demanant celebrar-hi assemblees per informar als nostres companys sobre perquè hem de sortir al carrer, ens hem trobat amb el que ja és una pràctica habitual per part de determinades direccions, impedint que puguem exercir el nostre dret a informar als alumnes. Aquests drets, que també van ser conquestes que vam obtenir gràcies a la lluita, actualment són regulats per la Llei Orgànica 8 /1985, reguladora del dret a l'educació, i pel Reial Decret 732 /1995, pel qual s'estableixen els drets i deures dels alumnes i les normes de convivència en els centres. Igual que ara, amb motiu de la nostra mobilització, se'ns reprimeix als estudiants tractant d'impedir que exercim els nostres drets fonamentals de reunió i vaga, el dia de demà seran els professors o altres treballadors els que es veuran sotmesos a aquesta situació. Volen callar-nos, no estem d'acord!!

Malauradament a l'IES Rafael Casanova estem patint una situació d'aquest tipus. Malgrat explicar una vegada i una altra al director del centre que tenim dret a reunir-nos i a celebrar assemblees , ja que volem que els estudiants siguin conscients dels motius de la mobilització, l'única resposta que ens hem trobat ha estat una negativa completa a respectar aquests drets. Fins i tot quan es va acostar un company del Sindicat d'Estudiants per intentar raonar amb el director, aquest va ser expulsat del centre fins i tot amenaçant amb trucar a la policia. No acceptem que se'ns tracti com a criminals simplement per intentar exercir els nostres drets democràtics més bàsics, arrencats pels nostres pares i avis lluitant als carrers contra la dictadura franquista.

La direcció de l'IES Rafael Casanova impedeix, seguint les directrius del Departament d’Ensenyament, i vulnerant la llei, que l'alumnat pugui exercir el seu dret a vaga. En els dies que hi havia convocada una jornada de vaga es posaven exàmens al centre, i si un alumne/a no ha assistit a classe exercint el seu dret a vaga, recollit, repetim, en la llei, se li crida des del centre perquè acudeixi immediatament al centre amenaçant amb sancionar-lo. Alumnes del centre han estat sancionats per aquest motiu quedant-se una hora a la tarda a l'Institut, fora de l'horari de classes, al més pur estil de l'educació franquista. Malauradament aquest comportament de la direcció ve donant-se en aquest centre des de fa anys, obligant als alumnes el dia de vaga en el qual hi ha manifestació a Barcelona a assistir les dues primeres hores, impedint l'exercici del dret a vaga i tractant, seguint directrius de CiU o el PP, que ningú vagi a la manifestació.

Sabem que en totes les vagues i manifestacions que portem realitzant hem comptat amb el suport massiu de mares, pares i professors, ja que la nostra lluita és la mateixa, la defensa d'una educació pública i de qualitat i la lluita contra les brutals retallades que estan fent-nos retrocedir dècades. El comportament de la direcció de l'IES Rafael Casanovas resulta completament lamentable , situant-se al costat d'aquells que defensen el desmantellament de l'ensenyament públic , la privatització i les retallades. Ens deixen sense beques, sense llibres, sense drets, i a més no podem alçar la veu i protestar. Quina vergonya!! No ho acceptarem!!

Per això fem una crida a tot el professorat del centre, i a les mares i pares de tots els alumnes perquè ens donin suport en les nostres justes reivindicacions, que no van més enllà d'exigir que es respecti l'exercici dels nostres drets democràtics més bàsics. D’aquesta manera, volem tornar a sol·licitar a José Luís Clemente, director del centre, que reflexioni i rectifiqui aquest comportament, respectant els drets de l'alumnat, així com la legislació vigent.

La lluita, com la vaga estudiantil del passat 26 i 27 de març, s'ha demostrat que és l'únic camí a l'hora de reconquerir els drets que ens han arrabassat i impedir les constants injustícies i vexacions que joves i treballadors patim cada dia. Així han vençut els veïns de Gamonal, els metges i dels treballadors de la neteja viària a Madrid, i així faran enrere els acomiadaments els treballadors de TV3, Panrico o Coca–Cola.

La lluita serveix, la lluita segueix!!
Professors, mares, pares i estudiants, units i endavant!!