Descarrega el cartell · Comunicació oficial de la vaga

Consulta aquí les mobilitzacions

Prou atacs al valencià! Prou ja de destruir l’educació pública!

El govern de la Generalitat del PP i Vox s’ha proposat acabar amb tots els nostres drets democràtics. Els nous atacs a l’escola pública, al valencià i contra la memòria històrica, units al seu discurs masclista i racista que totes i tots coneixem, són gravíssims.

No al ‘pin parental’ a la llengua!

La nova “llei de llibertat educativa” és una declaració de guerra contra l’educació pública en valencià que acabarà totalment amb l’ús de la nostra llengua a les aules, i és un intent de l’extrema dreta d’imposar una involució franquista salvatge als centres d’estudi. Amb l’excusa de garantir la “llibertat dels pares”, amb la nova legislació les línies lingüístiques seran determinades per una votació entre les famílies. Això el que significa és, especialment a les zones castellanoparlants, que l’únic aprenentatge del valencià serà exclusivament una assignatura. És el pin parental a la llengua i no ho podem permetre!

El PP i Vox posen en marxa aquest pla per introduir la idea que el castellà està perseguit. Quina gran mentida! L’única llengua que està sota perill de desaparèixer és el valencià: només un 28,6% de les persones majors de 15 anys el parlen, cosa que significa una caiguda de vuit punts respecte fa una dècada.

Per si a algú li queda algun dubte d’aquesta ofensiva reaccionaria, el govern ha decidit tombar la llei de memòria històrica i redactar una nova Llei de Concòrdia. Amb el nom queda tot dit. Els actes i celebracions feixistes tornen a ser legals, parla de “les víctimes d’ambdós bàndols” durant la guerra civil, i no fa menció ni als crims del franquisme ni tan sols apareix la paraula “dictadura”. Està clar: volen fer-nos retrocedir als temps on no es podia ni parlar en valencià, ni protestar, ni alçar la veu. Són els hereus de l’Espanya, una gran i lliure.

No volem estudiar en ruïnes. Prou retallades!

Aquests nous atacs se sumen a una situació desastrosa en l’ensenyament públic que portem vivint molts i molts anys. Son innumerables els instituts i col·legis públics que necessiten obres de rehabilitació i condicionament, edificis que no compten amb ascensor o rampes d’accés, manca de calefacció o biblioteques i cafeteries que s’han convertit en aules per fer classe perquè els alumnes no hi cabem per la massificació brutal que patim.

La Conselleria també ha posat sota atac les EOI: el pròxim curs desapareixeran 244 grups, s’eliminen 8.540 places per a l’alumnat i 61 docents. Els grups que més patiran aquesta retallada són els cursos de castellà per a persones migrants i el valencià, seguits  de l’euskara, el francès i l’anglès.

Mentrestant, els empresaris de la privada i la concertada es fan d’or. Els primers pressupostos de la Conselleria incrementaven de forma contundent les subvencions a les escoles concertades i retallaven en 122 milions el Pla Edificant –paralitzant les obres de desenes de centres ja en tramitació–. Els nostres instituts no són segurs i no tenim suficients professors, però els diners van pels amiguets de Carlos Mazón!

Hem de frenar-los! Vaga General Educativa el 23 de maig

Ens juguem molt. Aquests atacs no són cap broma: formen part d’un pla per imposar en l’educació pública el seu model reaccionari, masclista i classista i acabar amb tot el que olori a “esquerra”. Què serà lo proper? Acabar amb el dret a vaga i a protesta?

El Sindicat d’Estudiants sabem que l’única manera de frenar l’extrema dreta és amb la mobilització massiva. Per això vam convocar la vaga estudiantil del passat 25 d’abril, per ser el tret de sortida de tota una sèrie de mobilitzacions de tota la comunitat educativa. Ara, el proper pas, es buidar les aules en la VAGA GENERAL DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA. Estudiants, famílies, professors i professores, personal no docent... omplirem els carrers per dir que l’educació pública i en valencià no es toca!

Professorat, famílies i estudiants, unides i endavant!