Dimecres 21 a les 17:30h a Plaça Urquinaona

El “Pla Director FP 2030” anunciat pel Departament d’Educació i el Consorci d’Educació de Barcelona pretén eliminar la secundària i el batxillerat a diversos instituts, reduir l’oferta de Formació Professional en d’altres, tots de zones i barris obrers!, i iniciar un procés de privatització de la FP pública. Això és una absoluta vergonya!

Aquest atac a l’educació pública ha causat el rebuig i la indignació immediata de la comunitat educativa de nombrosos instituts afectats, que ja han començat a realitzar les primeres mobilitzacions, assenyalant també la complicitat d'ajuntaments com els de Barcelona i Santa Coloma.

El Departament ens diu que aquest Pla és necessari per “reorganitzar” l’educació pública i per a “optimitzar recursos”. Però no ens enganyen! Els joves de famílies treballadores sabem què signifiquen aquestes paraules. Als estudiants de secundària i batxillerat ens volen enviar a instituts-escola sense els recursos necessaris, dificultant que continuem avançant cap a l’educació superior. A més, buidaran els nostres barris de FP pública, permetent que la privada-concertada faci negoci, i ens haurem de desplaçar a centres fets a mida per a les empreses on aprendrem menys perquè després ens explotin més. I tot això ho faran precaritzant encara més les condicions dels nostres professors i professores. No ho podem permetre!

És increïble que això ho vulgui fer un Govern que es diu d’esquerres. El que hauria de fer és augmentar dràsticament la inversió en educació pública, reduir les ràtios, posar en marxa un pla ampli de construcció i rehabilitació d’escoles i instituts públics, incrementar en milers les places de FP pública que necessitem i assegurar la seva gratuïtat, contractar milers de professors i professores, acabar amb la degradació que pateix l’escola pública i la precarietat que es respira als barris i que és la que provoca l’abandonament escolar... Això és el que volem el jovent i les famílies treballadores!

Des del Sindicat d’Estudiants donem tot el suport als joves, famílies i personal educatiu dels centres afectats. És totalment necessari unificar les reivindicacions de tots aquests instituts. Cal també estendre la lluita, ja que aquest és un atac al conjunt de l’educació pública i als barris obrers. El Departament està intentant imposar ara aquesta mesura en centres de l’àrea del Consorci de Barcelona, i pretén que en 2030 aquest model s’hagi implantat a tota Catalunya.

Per això el Sindicat d’Estudiants, juntament amb sindicats de personal educatiu, cridem a sortir als carrers el pròxim dimecres 21 de febrer a les 17:30 davant el Consorci d’Educació de Barcelona. No al tancament de línies de l’ESO, batxillerat i FP als nostres barris! No a la privatització de la FP pública! A baix el Pla Director FP 2030!

* * * * *

Full informatiu de l'INS La Bastida (Santa Coloma)

Contacta amb nosaltres per a organitzar la lluita: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / 629 467 550