Tot el nostre suport a les companyes i companys agredits! Ni un pas enrere contra l’escòria feixista

Des d’Esquerra Revolucionària, el Sindicat d’Estudiants i Lliures i Combatives del País Valencià volem enviar tot el nostre suport, força i solidaritat als membres del col·lectiu antifeixista La Cosa Nostra que van ser agredits el dissabte 2 de març per un grup de neonazis.

Al voltant de les 23:30h, en plena celebració de la Magdalena al Centre Social Antifeixista de Castelló, una banda de 30 neonazis pertanyents als ultres del Castelló CD –més coneguts com a Frente Orellut– van irrompre al carrer Sant Miquel armats amb bats de beisbol i vares de metall i van agredir a tota la gent que allí es trobava. Van propinar pallisses salvatges, ferint a unes 12 persones i enviant a un noi de 32 anys a la UCI per un traumatisme cranial.

Com denuncien els membres del col·lectiu antifeixista, la policia local va estar tot el dia vigilant els voltants del centre social, i justament quan van marxar, va ser quan van aparèixer els feixistes. D’una forma totalment valenta i decidida, els joves i famílies  que es trobaven allà no van cedir, van confrontar amb els nazis i van aconseguir fer-los fora.

Per a sorpresa de ningú, l’actuació de la policia va ser deplorable. No només van deixar marxar a aquesta escòria amb total impunitat, sinó que van tornar a l’Antifa Social Club per carregar contra la gent antifeixista que havia defensat el seu local!

Un dels feixistes que ha participat en aquesta brutal agressió és molt conegut al País Valencià: Alejandro Ramírez Mendoza, que va participar a les agressions del 9 d’Octubre de 2017 a València i que va ser condemnat judicialment per això. Una prova més de com els feixistes, tot i que siguin condemnats momentàniament, campen sense problemes pels nostres carrers, són posats en llibertat  i tornen a atacar als joves de l’esquerra combativa. Quina justícia de merda!

Els vincles dels neonazis amb Vox

No hem necessitat gaire temps des de l’agressió per conèixer els vincles d’aquesta banda d’energúmens amb la formació política Vox i el seu número u: Antonio Ortolá. Aquest dirigent de Vox, que va convocar manifestacions a Castelló contra l’amnistia on es va poder veure molta simbologia feixista, ha estat d’advocat de molts d’aquests ultres, incloent Alejandro Ramírez.

Aquest reaccionari és el Regidor de Seguretat Ciutadana a l’Ajuntament de Castelló, és a dir, qui mana i ordena dins la Policia Local. Un regidor que ha fet campanya oberta contra el Centre Social La Cosa Nostra, que ha criminalitzat a qui participen en ell, que ataca obertament a l’esquerra i al moviment feminista. Els seus vincles amb el Frente Orellut i els grups neonazis són evidents. La cosa està clara: Vox i el PP pacten i apunten, i els feixistes disparen.

Si 30 neonazis han pogut cometre una agressió així és perquè són les bandes de xoc de Vox i el PP. A pocs dies del 8 de març, apallissen a joves antifeixistes, insulten el feminisme i pretenen inculcar-nos la por.

No ho aconseguiran. La joventut i la classe treballadora de Castelló i del conjunt del País Valencià no donarem ni un pas enrere. Farem front a la ultradreta de la forma més contundent que sabem: als carrers. Volem que aquests neonazis siguin detinguts i castigats exemplarment! No confiem en la justícia capitalista, la justícia l’arrancarem nosaltres amb la mobilització.

Per això, el dissabte 9 de març a les 17h ens concentrarem a la Plaça l’Ereta de Castelló per mostrar la nostra solidaritat amb les companyes agredides i dir ben alt que al feixisme no se’l discuteix, se’l combat.

Vosaltres, feixistes, sou els terroristes!

Fora feixistes dels nostres barris i de les festes populars!