Sentència de la Manada: Vergonya! No és abús, és una violació!

Descarrega el cartell

Descarrega el pamflet Catalunya · València

Concentracions · 12h

CATALUNYA

Barcelona: Plaça Universitat

Tarragona: Plaça Imperial Tàrraco

Girona: Plaça de l’1 d’Octubre del 2017

Lleida: Plaça Ricard Vinyes

PAÍS VALENCIÀ

València: Plaça de l’Ajuntament

Alcoy (Alacant): Plaça d'Espanya

ILLES BALEARS

Palma de Mallorca: Plaça del Tub

L’escandalosa sentència feta pública pel tribunal de Pamplona sobre el judici als violadors de la Manada, ha commocionat milions de dones, de joves i a una majoria d’homes amb consciència, com es va comprovar en les multitudinàries manifestacions que van recórrer tot l'Estat la mateixa tarda en què es va conéixer.

Aquesta sentència demostra la doble vara de mesura d’una “justícia” plena de reaccionaris que enyoren el franquisme: per una banda, s’empresonen joves, tuiters i cantants de rap per criticar la monarquia i la corrupció del PP a les xarxes socials i a cançons; es segresten llibres i censuren revistes, i es porta a la policia a camps de futbol a confiscar samarretes grogues, argumentant que tot això "incita a la violència". Per una altra banda, es deixa en llibertat els corruptes, s’absol als feixistes de les agressions que protagonitzen, i la violència masclista contra les dones queda totalment impune.

La sentència contra els violadors de la Manada va en aquest segon sentit: enriure-se’n i menysprear una dona jove que va ser agredida brutalment per un grup de salvatges. D’aquesta manera, un tribunal legalitza la violació a la pràctica, i ens col·oca a totes en la diana de qualsevol desaprensiu que sap que comptarà amb la protecció de la justícia.

No podem permetre-ho, hem de convertir la nostra ràbia i indignació en organització i lluita! Per això el Sindicat d’Estudiants, juntament amb la plataforma feminista Lliures i Combatives, convoquem vaga estudiantil el proper dijous 10 de Maig, per a paralitzar les classes a instituts i universitats, i fem una crida a tot el jovent, a totes i tots, a participar massivament a les concentracions de les 12h del matí. En aquesta gran vaga manifestarem el nostre rotund rebuig a aquesta justícia patriarcal i masclista -exigint l’expulsió immediata de la judicatura dels jutges responsables d’aquesta sentència aberrant-, contra la corrupció del PP i els seus atacs als drets democràtics. Els estudiants mostrarem tota la nostra solidaritat amb la víctima d’aquesta agressió horrible.

Nosaltres sí et creiem!

Prou justícia masclista i violència contra les dones!

Totes i tots a la vaga i les concentracions el 10 de Maig!