Prou atacs contra els nostres drets! Absolució immediata de tots els imputats!

El passat 5 de Juliol rebíem la noticia que la Fiscalia havia demanat 11 anys i cinc mesos de presó per a 25 estudiants, un treballador i un professor de la Universitat Autònoma de Barcelona per l’ocupació del rectorat del centre a l’Abril del 2013 arrel de l’acomiadament de centenars de professors (més de 400) i l’augment del 66% del preu de la matrícula. El fiscal, a més a més, demana 383.000 euros en concepte de “responsabilitat civil” al conjunt dels encausats i 9.600 euros de multa a cadascun d’ells. Les penes s’eleven als 14 anys de presó per set estudiants i sumant-les totes, el conjunt d’acusats afronten més de 300 anys de presó. Aquesta llista negra feta pel rectorat de la Universitat i entregada als Mossos d’Esquadra, es suma a denúncies de vicerectors i governs de la UAB contra tots ells.

Una vegada més podem apreciar com l’aparell de l’estat ataca els nostres drets democràtics i ens intenta condemnar amb el pes de la Justícia més rància. El PP i CDC tenen ben clar que han d’intentar acabar amb qualsevol lluita que demani una educació pública i de qualitat pels fills i filles de famílies humils. No tan sols s’intenta castigar a 27 persones per les seves idees polítiques i demandes educatives (reducció de les taxes universitàries, la implementació d’ajudes pel transport públic o la retirada d’expedients contra estudiants que s’havien mobilitzat abans a la UAB), sinó que es suma com un punt més a una llista ben llarga de repressió, juntament amb la Llei Mordassa i la repressió per part de la policia als carrers, amb l’únic objectiu de perseguir la lluita sindical i social en l'intent d'atemorir aquells que lluiten contra les seves polítiques classistes.

Per això, des del Sindicat d’Estudiants demanem l’absolució dels 27 encausats i els hi enviem la nostra total solidaritat i el nostre compromís en la lluita per una Universitat pública de qualitat i democràtica. També fem una crida a participar en la concentració convocada el dia 20 d'Octubre a la CTG en defensa de tots els encausats. Prou atacs contra els que lluitem! Prou repressió sindical!

Les imputen a elles, ens criminalitzen a totes!

Per una universitat pública, de qualitat i democràtica!