El 26J, fora la dreta! Fora el PP i Convergència!

En Comú Podem!

En les passades eleccions del 20D, la mobilització que milions de joves i treballadors hem protagonitzat als carrers aquests darrers anys es va traslladar també a les urnes. El gir cap a l'esquerra dels resultats, a més d’etzibar una forta garrotada al Partit Popular, va provocar suors fredes als banquers i als grans poders econòmics que volen seguir imposant-nos la seva recepta de retallades i austeritat per a la majoria, perquè ells puguin seguir vivint com a reis.

Des de llavors fins ara, han fet tot el possible per evitar un govern d'esquerres. Per a aconseguir-ho, han comptat amb l'estreta col·laboració de la direcció del PSOE, que ha preferit donar l'esquena a tots els treballadors que els havien votat i posicionar-se amb la dreta 2.0 de Ciutadans per intentar formar un govern que continués aplicant la política de la Troica.

L'oligarquia té por

Però la força que hem demostrat amb la mobilització segueix molt viva. Les Marees, les Marxes per a la Dignitat, el moviment contra els desnonaments, en contra de la Llei Mordassa ... Tots els que hem omplert els carrers una i mil vegades tenim molt clar que el nostre objectiu és desallotjar la dreta del poder. Fer fora d'una vegada per totes aquells que governen per a les elits mentre ens neguen de tot a la immensa majoria: sanitat, educació, treball, habitatge dignes... Ja ningú es creu el seu demagògic discurs que tots estem al mateix vaixell. Mentre que aquests anys les nostres condicions de vida no han fet sinó empitjorar, els rics no han parat d’augmentar les seves enormes fortunes, les que tenen amagades a Suïssa i Panamà.

La unió de tots els que patim aquests atacs és fonamental per poder-los parar els peus. Per això, l'acord entre Podem i Esquerra Unida per a acudir units a les eleccions del 26J és una gran notícia que ha provocat un enorme entusiasme entre la classe treballadora i la joventut. Entusiasme que ja es deixa veure en les enquestes que apunten que Units Podem pot superar el PSOE i trepitja els talons al Partit Popular. Un resultat que seria històric! I a Catalunya s’apunta en la mateixa direcció, la d'una aclaparadora victòria d'En Comú Podem, i amb la dreta, tant PP com Convergència, patint un nou daltabaix, cosa que reflecteix el rebuig al Govern de dretes de Puigdemont -recolzat al Parlament durant aquests mesos en multitud d'ocasions pels vots del PP- i que demostra dia rere dia que cap canvi és possible si es pacta amb la dreta, ja sigui Ciutadans, Convergència o el PP.

Tot això ha posat damunt la taula la possibilitat d'un tomb encara més accentuat cap a l'esquerra el proper 26J. Però des de l’oligarquia financera, els seus partits i mitjans de comunicació no volen ni sentir a parlar de tirar enrere els seus plans de retallades i privatitzacions. Per això han desencadenat una campanya histèrica contra Units Podem, reflex evident de la seva por i debilitat.

Rajoy, Albert Rivera, Felipe González, la CEOE, i els capitalistes de fora les nostres fronteres, estan molt preocupats perquè aquest escenari es faci realitat. Les lloances de la UE i l'FMI a les reformes del PP i les seves exigències de noves retallades imminents deixen molt clar que la seva intenció és seguir pel mateix camí. Per descomptat, ja sabem d'on voldran treure els diners. Com sempre, de l'educació i la sanitat públiques, de les prestacions a la desocupació, de les pensions... No ho podem permetre!

Derrotar la dreta a les urnes i als carrers

Des del Sindicat d'Estudiants cridem a tots els estudiants, i a la joventut en general, a omplir les urnes amb tota la lluita que hem dut a terme els últims anys. Fem una crida a votar per En Comú Podem (Unidos Podemos), i diem a la candidatura encapçalada per Ada Colau, Pablo Iglesias i Alberto Garzón que en cas que accedeixin al govern duguin a terme el programa a què s’han compromès: la derogació immediata de la LOMCE, la LEC i el 3 + 2 i la reversió de totes les retallades a l'educació pública; la derogació de la reforma laboral i la Llei Mordassa; la fi de les privatitzacions, la prohibició per llei dels desnonaments, i la defensa d'una sanitat 100% pública, gratuïta i universal; l'augment del SMI i la lluita contra la precarització i els salaris miserables que cobren els joves; la solidaritat real i efectiva amb les nostres germanes i germans refugiats...

Però votar no és suficient. Cap suma de parlamentaris evitarà que les elits capitalistes que dominen la societat impulsin un boicot i pressió salvatge contra el govern que vulgui governar a favor del poble, els treballadors i la joventut. Les lliçons del que ha passat a Grècia són exemplificadores. Si volem canviar les coses de veritat, si volem transformar la societat, cal trencar amb la lògica del capitalisme, amb la Troica, amb les imposicions del capital financer, de l'única manera possible: a través de la mobilització contundent, massiva i sostinguda en el temps, com estan fent els treballadors i joves de França. En aquesta línia, el Sindicat d'Estudiants torna a reiterar el seu compromís amb els drets de la joventut: si les retallades educatives no es reverteixen, si la LOMCE, la LEC i el 3+2 no es deroguen immediatament, organitzarem vagues generals i mobilitzacions contundents a principi del pròxim curs.

Tots i totes a les urnes el 26J per derrotar la dreta!

Tots i totes als carrers el pròxim curs fins a aconseguir la derogació de la LOMCE, la LEC i el 3 + 2 i un futur digne per a la joventut!