No a la impugnació pel PP de la Llei contra els desnonaments i la pobresa energètica

Ni un desnonament més! Cap família sense llum ni aigua!

Fora el PP! Fora Convergència!

El passat 29 d'abril el govern del PP va paralitzar mitjançant recurs al Tribunal Constitucional diversos articles de la Llei contra els desnonaments i la pobresa energètica aprovada pel Parlament de Catalunya. El govern del PP mostra de nou amb aquesta mesura que defensarà fins l'últim moment els interessos de bancs i multinacionals. Aquesta llei, impulsada per la PAH, ha estat conseqüència d'una mobilització massiva i contundent, comptant amb un aclaparador suport del conjunt de la societat.

43 desnonaments i 440 talls de subministrament cada dia ...

Des de l'inici de la crisi s'han produït a Catalunya 98.000 desnonaments, la qual es troba al capdavant (al costat d'Andalusia) en el rànquing de llançaments a l'Estat espanyol. Tan sols l'any passat es van dur a terme a Catalunya 15.557, una mitjana de 43 al dia!! La taxa de pobresa s'ha disparat, i afecta ja a un 26,7% de la població catalana, amb més de 300.000 persones patint pobresa energètica. Persones a les quals empreses multimilionàries tallen el subministrament sense preguntar abans si més no si els habitants de la vivenda estan malalts, són aturats, majors o nens. Quina falta d'escrúpols!

... Mentre les elèctriques i els seus directius s’enriqueixen

Aquesta situació contrasta amb els ingents beneficis de les elèctriques, 4,2 milions d'euros (un 18% més que el 2014), i amb els salaris milionaris dels seus directius. El mateix president de la patronal espanyola, Joan Rosell, defensor acèrrim de baixar els salaris per ser competitius, va obtenir una pujada de sou de Gas Natural d'un 64%, de 127.000-208.000 euros. Uns diners procedents de les cada vegada més voluminoses factures que esquilmen les butxaques de milions de famílies a tot l'Estat, alhora que les mateixes empreses subcontractaven massivament tots els serveis a empreses auxiliars, retallant personal i salaris de forma generalitzada. Ens exploten com a consumidors, i com a treballadors!

No ens enganyen! El PP impugna i Convergència no aplica!

L'aplicació de la llei durant els seus sis mesos de vigència ha resultat limitada, amb obstacles constants per part dels bancs aprofitant tot tipus de martingales legals. Però en el cas de la Generalitat la seva actuació ha estat completament nul·la. Ajuntaments del canvi com el de Barcelona, ​​que han pressionat aconseguint la cessió d'alguns habitatges per part dels bancs i que fins i tot han obert expedients sancionadors a alguna entitat financera, s'han queixat de la completa inacció de la Generalitat.

No obstant això, després del recurs del PP a la llei i la suspensió d'alguns dels seus articles, el president Puigdemont ha tingut el cinisme de sortir en defensa de la mateixa, organitzant cimeres i fent grans declaracions contra aquesta impugnació i el dret a un habitatge digne de tots els catalans. És precisament Convergència un dels primers responsables de la lamentable situació que pateixen milions de famílies sense accés a l'habitatge, i que ha combatut, amb acarnissament, amb els Mossos d'Esquadra al capdavant, a la PAH i a tots aquells que hem lluitat per evitar els desnonaments. Des de 2010 van retallar un 60% el pressupost en Habitatge i van suprimir, només arribar al poder, i comptant amb els vots del PP, una Llei de 2007 que preveia algunes mesures socials per evitar el drama dels desnonaments. Fins i tot el propi Puigdemont, com a alcalde de Girona va donar suport públicament el brutal desnonament d'un bloc d'habitatges a Salt ocupat per la PAH que acollia 15 famílies i 21 infants. I ara s'atreveix a plorar llàgrimes de cocodril per la impugnació del PP! No ens enganya!

Cal acabar amb els desnonaments i la pobresa energètica

La mobilització i la lluita massiva als carrers va impulsar canvis de govern en molts ajuntaments. Aquests ajuntaments han augmentat els recursos a la lluita contra l'exclusió social i estan tractant d'impulsar polítiques que permetin fer front al drama dels desnonaments. Però, tal com ja ha indicat la PAH de Barcelona, ​​aquestes mesures no són suficients davant la dimensió del drama social que es viu. A Barcelona continuen produint-se una mitjana de 8 desnonaments diaris mentre l'especulació immobiliària s'ha disparat en augmentar el preu dels lloguers el 2015 un 23% i mentre 28.000 persones esperen per obtenir un habitatge de protecció oficial. És inacceptable que un banc com el BBVA, per citar-ne només un, que disposa de més de 1000 pisos buits a Barcelona ciutat, només hagi cedit a l'ajuntament 67. Una autèntica burla!

Els governs del canvi van ser ajudats per l'enorme poder de la mobilització als carrers, i només podran avançar basant-se en aquesta palanca, l'organització i intervenció activa en els assumptes públics, és a dir al Govern, del conjunt dels treballadors i el jovent. No n'hi ha prou amb la política institucional, ni amb l'astúcia i capacitat per negociar tant en l'àmbit institucional, com pel que fa front a bancs o elèctriques. L'únic llenguatge que entenen aquests senyors és el del carrer, el de la lluita conseqüent per arrencar-los el seu poder i privilegis.

L'ajuntament Barcelona, ​​i la resta d'ajuntaments del canvi com el de Sabadell o Badalona, ​​han d'encapçalar una mobilització contundent i continuada, impulsar l'organització del moviment basant-se en l'enorme força de les PAHs i Plataformes sorgides aquests anys a la calor de la lluita, obligant així a bancs i multinacionals no només a complir aquesta llei, la qual cosa seria un enorme pas endavant, sinó forçar l'expropiació sense indemnització de tots els habitatges buits i impulsar la nacionalització d'elèctriques i restants empreses multinacionals que ofereixen serveis bàsics. Tal com ha demostrat la lluita de la PAH, aquest és l'únic camí. Així s'han aturat milers de desnonaments! Desobeint a les portes de moltes llars a policia, jutges, i en definitiva al conjunt del sistema!

Sí es pot!