ajuntament escoltaDesprés de la lluita contra el decret del 3+2 i de les retallades que rebem en la nostra educació, seguim reivindicant a l’Ajuntament de Tarragona la cessió d'un local social tal com ha fet amb la CGT i la PAH, que ocupen diferents sales de l'Antiga Facultat de Lletres a la Plaça Imperial Tàrraco. Un edifici en què hi ha desenes de sales buides, abandonades, cada vegada més deteriorades, que haurien de tenir un ús social per a les entitats que les necessiten i que el Sindicat d'Estudiants es compromet a pintar i endreçar per a aquest fi. Un Ajuntament que no ha complert la seva promesa realitzada al mes d'octubre de cedir-nos-en un "en una setmana" ni la promesa feta per escrit de cedir-nos un local al Barri de La Granja.

Ara són les eleccions municipals i volem que el govern municipal sàpiga que estem cansats, que no som ingenus, que hem escoltat moltes promeses i que no volem més llargues, que volem que compleixin ja, que aquest govern municipal ha estat escollit per molts dels nostres pares treballadors, per joves dels barris obrers que esperàvem que aquest Ajuntament no tingués el mateix menyspreu que té a la lluita dels estudiants la Consellera Rigau o el ministre Wert.la foto-1

La reivindicació per un local ha estat molt present en les nostres mobilitzacions. Des de fa un any hem portat una pancarta en totes les manifestacions reclamant-lo i hem registrat en diverses ocasions a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà diversos escrits dirigits a l’alcalde per aquest motiu.

Més recentment hem participat a la diada de Sant Jordi venent llibres, repartint més de 2500 octavetes amb el manifest reclamant el local i vam recollir més de 500 signatures de suport a la nostre reivindicació, entre les quals es troben les de centenars d’estudiants, desenes d’aturats, desenes de treballadors, jubilats i desenes de lluitadors de l’esquerra de la ciutat, com membres de la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques (PAH), la Federació d’Associacions de Veïns (FAVT), i afiliats de diferents sindicats de treballadors ( USTEC, UGT, CGT, CCOO...). També han signat donant-hi suport artistes, entre ells en Sergi de Vergüenza Ajena i l’Oscárboles.lluitalocal2

Seguidament el 24 d’Abril, una representació del Sindicat d’Estudiants entre la que figuraven estudiants de Batxillerat, Formació Professional i de la Universitat Rovira i Virgili, vam participar al Ple de l’Ajuntament amb els treballadors de EMMSA, Navec i Maymo, que lluitaven contra els acomiadaments a la petroquímica i en concret el del company Arturo Ferro, que va ser acomiadat de Navec per repressió sindical. Allà nosaltres vam desplegar una pancarta reclamant el local i donant suport als treballadors de la petroquímica i els de les contrates de Telefònica, i vam donar en mà a l’alcalde el manifest amb la nostra reivindicació i les primeres signatures que vam recollir.

A més a mlluitalocal5bés, el dimarts 28 d’abril vam enviar un fax a l’Ajuntament amb més de 50 fulls on consten, a banda del manifest, totes les signatures de suport que hem recollit, en total mes de 750. També en les manifestacions del primer de maig hem repartit 1500 fulls explicant la nostra lluita i recollit moltes signatures de suport més.

En aquest mes de maig i en plena campanya electoral intensificarem la nostra lluita repartint milers de fulls i enganxant centenars de cartells per difondre la nostra reivindicació a tots els barris. Una reivindicació que culminarà amb l'ocupació pacífica de les instal·lacions en desús de la Plaça Imperial Tàrraco.

En aquests últims dies hem pogut veure tot el suport que tenim, des d’estudiants fins a treballadors, aturats, jubilats... Dóna moltes esperances veure que hi ha gent gran que ve a explicar-nos com lluitaven de joves, com nosaltres, sense rendir-se ni donar un pas enrere, en una època més difícil; i tots aquests estudiants joves, que abans de mirar cap a una altra banda, donen tot el suport i les ganes per lluitar per la nostra educació, per un futur millor per nosaltres i per les futures generacions; i també els nostres pares que malgrat la crisi, l’atur i la precarietat que hem de suportar, segueixen amb la confiança de que amb lluita i força tot es pot aconseguir.

Llegeix i signa el manifest a: www.lluitemperunlocalsocial.webnode.es

lluitalocal6lluitalocal5